۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۳۶۹۶۸
امام جمعه موقت قزوین:

پیاده روی اربعین مانور محبین امام حسین در دنیا است

امام جمعه موقت قزوین گفت: در زمان حاضر که افراد از تمام دنیا در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، این زیارت اعلام بسیج و مانور محبین امام حسین(ع) بوده و نشان دهنده این موضوع است که جریان محبت به راه حق در دل‌ها جایگاه وبژه‌ای یافته است.
حجت الاسلام علی قابل

حجت الاسلام علی قابل،‌ امام جمعه موقت قزوین، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به فضیلت زیارت اربعین گفت: در آیات و روایات به جایگاه و اهمیت عدد ۴۰ اشاره شده است، امام حسن عسکری(ع) نیز ۵ مورد را به عنوان نشانه‌های مومن واقعی برمی‌شمارند که یکی از آنها زیارت اربعین است.

وی ادامه داد: زیارت اربعین که توسط امام صادق(ع) نیز توصیه شده، دارای جملاتی است که در حقیقت اعلام سرنگونی پرچم طاغوت‌های حیله گر و برافرازی پرچم حق است؛ چرا که در آن سیدالشهدا(ع) به عنوان وارث تمام انبیا و حجت خدا یاد شده و همچنین فلسفه قیام ایشان و ویژگی‌های دشمنانشان ذکر شده است.

حجت الاسلام قابل  سپس با بیان جایگاه زیارت اربعین در دنیای امروز ابراز داشت: در زمان حاضر که افراد از تمام دنیا در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند، این زیارت اعلام بسیج و مانور محبین امام حسین(ع) بوده و این امر را نشان می‌دهد که جریان محبت به راه حق در دل‌ها جایگاه وبژه‌ای یافته است.

وی در ادامه تاکید کرد: امام حسین(ع) نماینده حق در مقابل جریان باطل است و از این رو پیام اربعین بسیار مهم است، از طرفی در این موقعیت معرکه عربستان و استعفای اجباری نخست وزیر لبنان همزمان با این حرکت برای تحت الشعاع قرار دادن خبر این کاروان عظیم و جلب توجه‌ها به نقطه‌ای دیگر صورت گرفته است، اما در نهایت حق پشت ابر پنهان نخواهد ماند.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور است اظهار داشت: حرکت بزرگ اربعین آرمان بزرگ شیعه را به نمایش می‌گذارد و زمینه ساز ظهور است، در واقع شهدای کربلا شهدای کربلا برای تمام حقیقت خواهان دنیا الگو شده‌اند و این حرکت اعلام می‌کند که ملت‌ها برای معنویت و حقیقت سر از پا نمی‌شناسند و همین ترس را در دل طاغوتها و دشمنان ایجاد کرده است.

وی درباره بهره بردن از موقعیت پیاده روی اربعین در راستای تبلیغ دین و انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر دنیا نشان می‌دهد که از بربریت،‌ وحشی گری و تلاش برای رسیدن به شهوات خسته شده،‌ از طرفی انقلاب اسلامی نیز پیام فضیلت را منعکس می‌کند، ‌بنابراین اگر بتوانیم این محتوای ناب را سالم به مردم ابلاغ کنیم طرفدار خود را خواهد داشت.

این مسؤول ادامه داد: در زمانی که نمایندگان کشورهای گوناگون حضور دارند باید در این موقعیت زائرین امام حسین(ع) پیام فضیلت انقلاب و شعارهای محکم آن را به آنها منتقل سازند تا به عنوان هدیه سفر آن را به همراه برده و به سایر افراد نیز برسانند.  

وی سپس با اشاره به تبلیغات سوء پیاده روی اربعین ابراز داشت: افرادی که نسبت به جریان اربعین به تبلیغ سوء می‌پردازند یا جاهل  و ناآگاه و تحت تاثیر تبلیغات بوده که باید آنها را آگاه ساخت و یا مریض بوده و قلب‌هایشان بر اثر گناه سخت شده و نور حقیقت بر آنها نمی‌تابد.

حجت الاسلام قابل در ادامه با تاکید بر همراه بودن سختی با رسیدن به ارزش‌ها عنوان کرد: ارزش‌ها و اهداف بدون تحمل سختی‌ها به ثمر نمی‌نشیند،‌ در واقع برای رسیدن به ارزش‌ها تحمل سختی‌ها نیز وجود دارد، بنابراین تبلیغ سوء برای پیاده روی اربعین بدلیل سختی آن امری نامعقول است.

وی در پایان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) در خصوص ثواب زیارت قبر امام حسین(ع) گفت: با توجه به روایتی از امام باقر(ع) اگر مردم از برکات زیارت سیدالشهدا(ع) آگاه بودند از اشتیاق این زیارت می‌مُردند و نفسشان به شماره می‌افتاد؛‌ چرا که پاداشی برابر با پاداش ۱۰۰۰ حج مقبول، ۱۰۰۰ شهید از شهدای بدر، ۱۰۰۰ روزه و صدقه مقبول و آزادی بنده در راه خدا را دارد./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات