۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۳۷۰۰۰
اربعین؛

پیاده روی اربعین ضامن بقای انقلاب است

مدیر حوزه علمیه لرستان اربعین را ضامن بقای انقلاب دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت های تبلیغی و بصیرت بخشی در این ایام باید در راستای ارتقای فرهنگ دینی و تبیین سیره اهل بیت(ع) در جامعه نقش آفرینی کرد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و تلاش برای ارتقای فرهنگ دینی مهم ترین رسالت مبلغان در سایه بصیرت بخشی است.

وی با اشاره به اینکه خروجی و هدف اصلی حوزه تربیت و تعلیم طلاب برای آینده جامعه است، خاطرنشان کرد: هدف تربیت مبلغانی کارآمد و نقش آفرین برای ارتقای سلامت روانی، اجتماعی، اخلاقی و امنیت روحی جامعه است و طلاب با توجه به توانمندی که در عرصه تبلیغ دارند در این راستا ایفای نقش می کنند.

اعزام 200 طلبه مبلغ به مراسم پیاده روی اربعین

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه طلاب در کنار تحصیل خود در طول سال فعالیت تبلیغی دارند، یادآور شد: هم اکنون نیز 200 طلبه لرستانی و مبلغ به مراسم پیاده روی اربعین اعزام شده است و در کنار دیگر مبلغان مشغول تبلیغ هستند.

وی هدف از اعزام طلاب مبلغ به مراسم پیاده روی اربعین را تبیین و ترویج مکتب حسینی و نهادینه سازی ارزش ها و معارف دینی در جامعه به ویژه بین نسل جوان ذکر کرد.

حجت الاسلام میناپور اربعین را تکمیل کننده نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: بازخوانی و بیان اهداف قیام امام حسین(ع) و بصیرت بخشی به نسل جوان خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمنان است.

وی رمز ماندگاری نهضت حسینی را خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) عنوان کرد و ادامه داد: به برکت اربعین و بزرگ داشت این روز، امروز اربعین حسینی مهم ترین عامل در بقای انقلاب است./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات