۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۳۷۱۲۲
اربعین؛

اربعین حسینی نماد قدرت جهان تشیع است

امام جمعه ایرانشهر گفت: راهپیمایی عظیم اربعین در صحنه جهانی نشانگر عشق و علاقه مسلمانان به امام حسین (ع) بوده و نماد قدرت امت اسلامی به ویژه جهان تشیع است.
حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر

حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان زیارت اربعین را یکی از خصائص امام حسین(ع) معرفی کرد و گفت: هیچ امام و پیامبری مراسم عزاداری چهلم نداشته اما برای اربعین سید الشهدا(ع) زیارت خاص وارد آمده و زیارت ایشان در روز اربعین بویژه با پای پیاده بسیار سفارش شده است.

وی با اشاره به اولین و زیباترین زیارت تاریخی که در آداب زیارت سید الشهدا(ع) ذکر شده است یادآور شد: جابربن عبدالله انصاری یکی از صحابه بزرگ پیامبر(ص) بود، زمانی که خبر شهادت امام حسین(ع) را شنید؛ از مدینه به سمت کربلا حرکت می‌کند، غسل کرده و با زبانی که به ذکر خدا گویاست با حالت تضرّع و اندوه قبر اباعبدالله (ع) را زیارت می‌کند.

حجت الاسلام ابطحی در ادامه افزود: کسی که در راه امام حسین(ع) قدم بردارد خداوند برای او ثوابی همچون حج می‌نویسد و این تنها با معرفت نسبت به اهل بیت(ع) تحقق می‌یابد.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به اینکه همدلی و همدردی مردم در پیاده روی اربعین بسیار به چشم می‌خورد اظهار داشت: خرج‌ کردن مال برای ائمه معصومین(ع) ثواب فراوانی دارد و صرف وقت و مال درِ خانه اهل بیت(ع) یکی از خصوصیات حسنه مردم است.

وی جاودانگی قیام اباعبدالله الحسین(ع) را از مهم‌ترین آثار و برکات پیاده روی اربعین حسینی معرفی کرد و ‌گفت: حرکت میلیونی و اجتماع عظیم مردم به سمت حرم امام حسین(ع) در ایام اربعین، توانست اسلام نماهای داعشی را از بین ببرد.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به یکی دیگر از جلوه‌های جوش و‌ خروش میلیونی زائران بیان کرد: این حرکت بی نظیر، مقدمه ای برای اعلام حضور همه مسلمانان جهان برای یاری رساندن به حضرت حجت(عج) و ظهور ایشان است.

حجت الاسلام ابطحی ابراز داشت: این راهپیمایی عظیم در صحنه جهانی نشانگر عشق و علاقه مسلمانان به امام حسین (ع) بوده و نماد قدرت امت اسلامی بویژه جهان تشیع است.

وی ادامه داد: تحول قلوب انسان‌ها و جذب آن به جبهه حق و بیدارسازی ملت‌ها نسبت به توطئه استکبار جهانی از دیگر برکات این همایش عظیم تاریخی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام ابطحی در پایان رمز ماندگاری نهضت عاشورا را وعده رسول اکرم(ص) مبنی بر «إنَّ لِقَتلِ الحُسَین حَرارَةً فی قلوبِ المؤمِنینَ لا تَبرُدُ أَبَدا» تصریح کرد: امام حسین(ع) چراغ هدایت و‌ کشتی نجات است، ندای مظلومیت حسین(ع) به‌ گوش جهانیان خواهد رسید و عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان تا قیام قیامت در دل‌ها باقی خواهد ماند./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات