۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۳۷۱۴۴
امام جمعه تبریز:

بحران دریاچه ارومیه سلامت مردم منطقه را به خطر انداخته است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه بهتر است اقدامات عملیاتی خود را در سریع ترین زمان ممکن اجرایی کند؛ چراکه بحران دریاچه ارومیه سلامت مردم منطقه را به خطر انداخته است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امشب در دیدار با نمایندگان گروه‌های دوستدار محیط زیست استان با اشاره به این‌که توسعه کارخانجات صنعتی در حاشیه شهرها و روستاهای کشور با افزایش آلاینده‌های زیست محیطی همراه بوده است، اظهار داشت: متأسفانه رشد تکنولوژی بشر تخریب محیط زیست را به دنبال داشته است.
وی با بیان این‌که فرهنگ حفاظت از محیط زیست بایستی در سطوح مختلف اجتماعی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از بحران‌های زیست محیطی ناشی از غفلت مردم و متولیان امر است؛ باید دانست که زندگی بشر بر کره زمین بایستی با همواره با مراقبت‌هایی همراه باشد.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که آب، هوا، خاک و جنگل ها از عناصر مؤثر در محیط زیست به شمار می‌آیند، گفت: نبود برنامه‌های مدون و اجرایی و بی توجهی به فرهنگ استفاده از محیط زیست، شهرها و روستاها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، گاه غفلت های بشری و برنامه‌ریزان بر آسیب های زیست محیطی افزوده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که مشارکت تشکل‌های مردم نهاد برای حل بحران‌های زیست محیطی امری حیاتی و مهم است، تصریح کرد: حل بحران های زیست محیطی نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است، اگر دوستدار طبیعت و محیط زندگی خود هستیم، باید همتی مضاعف برای حفظ جنگل‌ها، دریاها و مراتع داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: گروه های دوستدار محیط زیست استان باید با ارزیابی درست و علمی از بحران های به وجود آمده، راهکارهای اجرایی به دستگاه های دولتی ارائه دهند، باید دانست که بخشی از مشکلات زیست محیطی آذربایجان شرقی، ناشی از بحران خشک شدن دریاچه ارومیه است.
وی با بیان این‌که آلودگی آب ارس و دفع غیر اصولی زباله‌های شهری سلامت مردم را تهدید می‌کند، گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه بهتر است اقدامات عملیاتی خود را در سریع ترین زمان ممکن اجرایی کند، چراکه بحران دریاچه ارومیه سلامت مردم منطقه را به خطر انداخته است.
امام جمعه تبریز از نمایندگان گروه های دوستدار محیط زیست خواست برای حل بحران زیست محیطی آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف با سازمان محیط زیست استان همکاری تنگاتنگ داشته باشند و تصریح کرد: مشارکت مردم در حل بحران های زیست محیطی دولت را در اجرای برنامه های هدفمند یاری خواهد کرد./935/پ
۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات