۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۱۵۱
حجت الاسلام سلیمانیان:

فرهنگ حسینی تبدیل به حسینیه ای به نام اربعین شده است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: حسینیه پیاده روی اربعین، دارای هیات امنایی مردمی است، کسی به آنها نگفته که کاری انجام دهند؛ بلکه عشق حسینی آن ها را به سمت کربلا کشانده است.
فرهنگ حسینی تبدیل به حسینیه ای به نام اربعین شده است

حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به پیام های راهپیمایی جهانی اربعین حسینی گفت: بر اساس منطق قرآن کریم شهدا زنده هستند، مرگ و شهادت در قرآن تعریف جدایی دارند.
وی تصریح کرد: برترین شهدای عالم، شهدای کربلا به شمار می روند و آن ها در جهان هستی از همه عالم زنده تر هستند، قیام عاشورا در 1400 سال گذشته  نماد زندگی انسان بود، پیاده روی اربعین در امروز نشانه حضور و زنده بودن امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان است.
استاد حوزه علمیه همدان گفت: جمعیت 20 میلیونی که اربعین در حرم امام حسین(ع) با مشقت و سختی های فراوان حاضر می شوند به خاطر زنده بودن این امام است نه برای فردی که دار فانی را وداع گفته است.
وی در ادامه افزود: در دنیای امروز که تبلیغات رسانه های مستکبران و ظالمان همانند کف، صحنه جهان را به ظاهر پوشانده، قیام اربعین حسینی موج خروشانی است که این کف ها را کنار می زند.
حجت الاسلام سلیمانیان گفت: دشمنان اسلام هزینه های فراوانی در راستای از بین بردن معارف الهی همچون فرهنگ عاشورا کرده اند، با وجود این هجمه ها امروز راهپیمایی عظیم اربعین به بهترین نحو ممکن برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: اهداف دشمنان اسلام تعطیلی حسینیه های کوچک در شهر ها بود اما امروزه حسینیه بزرگی با نام اربعین حسینی در کربلای معلی ایجاد شده است که همه سال 20 میلیون جمعیت و یا بیشتر را در خود جای داده است.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: حسینیه پیاده روی اربعین، دارای هیات امنایی مردمی است، کسی به آنها نگفته که کاری انجام دهند، بلکه عشق حسینی آن ها را به سمت کربلا کشانده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که فعالیت های دینی حکومتی شود اخلاص در آن کار رنگ می بازد، اخلاص محوری از ویژگی های کار مردمی به شمار می رود.
حجت الاسلام سلیمانیان ابراز داشت: از دیگر ویژگی های اربعین حسینی اتحاد بین مسلمین است، این پیاده روی برای دوستان شادی آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.
وی در ادامه افزود: افرادی با زبان های مختلف از جمله عرب، ترک، بلوچ، ترکمن، کرد، فارس و دیگر زبان های زنده دنیا برای شرکت در این کنگره جهانی جمع می شوند تا خود را به پیاده روی اربعین برسند.
وی ادامه داد: وحدت بهترین منشا رحمت در بین مسلمین است، زمانی که مسلمانان جهان متحد باشند دشمنان نمی توانند کاری انجام دهند، هدف اصلی دشمنان تفرقه افکنی است.
استاد حوزه علمیه همدان گفت: پیاده روی اربعین سابقه ای چند صد سال دارد،  چندین سال افرادی همانند صدام حسین با این مراسم مخالفت کردند. آنها در این فکر بودند که می توانند با فرهنگ حسینی مخالفت کنند.
این کارشناس حوزوی یادآور شد: احساسات جزیی از زندگی بشر به شمار می رود، دانشمندان شادی، غم، ناراحتی و غرور را از مهم ترین احساسات انسان بر شمرده اند، هر مراسمی می تواند یک احساس را در قلب انسان ایجاد کند ولی راهپیمایی اربعین  چند احساس مهم انسانی را برآورده می کند، نخست غم به علت فاجعه کربلا، دوم عصبانیت علمی از استکبار، سوم شادی درونی و چهارم غرور به سبب عزت و سربلندی.
وی در پایان تصریح کرد: راهپیمایی اربعین بزرگ ترین اجتماع انسانی با تاریخ چند هزار ساله است که افراد در طی مسیر ساعاتی که با خود تنها هستند به  تفکر می پردازند، همدلی و نو دوستی از دیگر فواید این سفر معنوی است./979/ت
۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
سلام بر زوار اربعین
0
0