۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۳۷۲۱۱
اربعین؛

ایثار بزرگترین درس اربعین

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ایثار را بزرگترین درس اربعین دانست و برپایی روضه، عزاداری و منبرها را از عوامل ماندگاری نهضت عاشورا برشمرد.
حال و هوای کربلا در آستانه اربعین حسینی

حجت الاسلام حسین اسدپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین عنوان کرد: همین حضور و حال وهوای حسینی شدن و  قدم برداشتن در مسیر کربلا  و حالات معنوی افراد، توجه به خدا و ائمه(ع) برکاتی است که در سایه اربعین به وجود آمده است.

وی افزود: توجه به معنویات، به یاد خدا بودن، به یاد امامی که به زیارتش می رویم، متوجه بودن و خود را در حضور امام حس کردن از مهمترین آداب زیارت است که در اربعین برای انسان حاصل می شود.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم نمایش ایثار را از دستاوردهای پیاده روی اربعین دانست و خاطرنشان کرد: یکی از درس هایی که از اربعین می توان آموخت درس ایثار است؛ افرادی که این گونه فداکاری می کنند، برخی برادران عراقی هست و نیست را برای این ایام ذخیره می کنند که این درس ایثار است.

حجت الاسلام اسدپور ادامه داد: گاهی آدم تحت تأثیراین ایثار قرار می گیرد وقتی می بینید کسی که خودش شاید در تأمین زندگی مشکل داشته باشد، هرچه دارد برای پذیرایی زائران امام حسین(ع) می آورد.

وی تأکید کرد: مکتب اهل بیت(ع) ظرفیت بالایی دارد که ما از درصد کمی از آن استفاده می کنیم؛ امام خمینی(ره) فرمودند بقای اسلام در سایه محرم و صفر است و این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است ولی ما خیلی کم از مکتب عاشورا استفاده می کنیم که اگر برنامه ریزی دقیقی دراین باره انجام شود، معارف و فرهنگ حسینی می تواند در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مفید واقع می شود.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: ائمه(ع) سفارش های بسیاری برای بزرگداشت عاشورا و یاد امام حسین(ع) داشتند چراکه ذکر مصیبت ها همه باعث زنده ماندن نهضت عاشورا شده، و همین منبرها، روضه ها و هیات ها که عامل ماندگاری نهضت عاشورا است باید تقویت شود./1324/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات