۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۳۷۲۱۴
اربعین؛

نقش راهپیمایی اربعین در جهانی سازی فرهنگ حسینی

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اربعین را تجلی قدرت شیعه دانست و بر نقش راهپیمایی اربعین در جهانی سازی فرهنگ حسینی تأکید کرد.
حال و هوای کربلا در آستانه اربعین حسینی

حجت الاسلام حسن علی آهنگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین عنوان کرد: همانطور که شهادت امام حسین(ع) یک حماسه بود، گریه، عزاداری و پیاده روی برای زیارت آن حضرت نیز یک حماسه؛ تبلیغ و ترویج فرهنگ شهادت است.

وی افزود: این پیاده روی پیام های بسیار زیادی دارد که یکی از آنها این است که دنیا بداند که افتخار ما این است که در مسیر امام حسین(ع) قرار داریم.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم تصریح کرد: این پیاده روی نقش مهمی در ترویج و تبلیغ و شناساندن فرهنگ حسینی در برابر وهابیت که تمام تلاش خود را می کنند که فضایل و ارتباط ما را با اهل بیت(ع) قطع کنند، دارد.

وی راهپیمایی اربعین را نماد قدرت تشیع دانست و خاطرنشان کرد: اربعین تجلی قدرت شیعه است و به خصوص نسل جوان و نوجوان باید بدانند امام حسین(ع) برای اسلام کشته شد و امروز ما باید برای اسلام حرکت کنیم و دنیا بداند ما از امام حسین(ع) دست نخواهیم کشید.

حجت الاسلام آهنگران تأکید کرد: ماندگاری نهضت عاشورا به علت الهی بودن آن است چراکه هرکس خدا را اطاعت کند؛ خداوند رفعتش می دهد؛ دشمنان خواستند نامی از امام حسین(ع) نباشد ولی چون حرکت و قیام آن حضرت برای خدا بود؛ خدا هم عظمت و بزرگی به آن داد.

وی ادامه داد: نقش امروز ما هم این است که با حضور در راهپیمایی اربعین به دنیا ثابت کنیم که ما متکی به اهل بیت(ع) هستیم و چون این انوار مقدس برای خدا قیام کردند، نامشان ماندگار است ما هم باید این راه را ادامه دهیم تا دنیا بداند این قدرت و عظمتی است که ایجاد شده است در پناه قدرت الهی است.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: در واقع باید گفت که این مکتب به سبب الهی بودن آن ماندگار شده و اگر کار برای خدا باشد خداوند عظمت می دهد و می بینیم که همه دلها را مجذوب امام حسین(ع) کرده است./1324/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات