۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۳۷۲۲۰
با سخنرانی آیت ‌الله علم‌الهدی؛

مراسم اربعین حسینی در حرم امام رضا برگزار شد

مراسم سوگواری و عزاداری اربعین حسینی با حضور پرشور و اجتماع هیئات مذهبی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.
حرم امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سوگواری و عزاداری اربعين حسينی از ساعات اولیه روز پنجشنبه به همراه قرائت زیارت اربعین، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد و با سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه یافت.

صحن و سرای حرم مطهر رضوی امروز سرتاسر غرق اندوه و ماتم بود؛ هیئات و دسته‌های عزاداری بسیاری از هر سو برای عرض تسلیت به ساحت قدسی امام رضا(ع) به حرم مطهر ایشان مشرف شده و ضمن تجمع به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.

بر اساس این گزارش ویژه برنامه ظهر اربعین با سخنراني آيت الله علم الهدی به همراه مرثيه سرايي و عزاداری از سوی مداحان اهل بیت(ع)؛ مهدي نيكبخت، سيد هاشم وفائي، كاظم غلامشاهي، حسين خانی و سيدرضا نريمانی در جمع عزادارن حسینی برگزار شد.

محفل انس با قرآن کریم از جمله برنامه های تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی ویژه این ایام است که پیش از اذان مغرب در دارالقرآن الکریم دایر می شود.

مراسم ویژه شام اربعین شامل قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، مرثیه سرائی و عزاداری مداحان اهل بیت(ع)؛ جواد حسین خوانی و سید رضا نریمانی در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

گفتنی است، مراسم‌ عزاداری و مذهبی با محوریت رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه برگزار می شود.

ویژه برنامه های زائران غیرایرانی نیز در رواق های غدیر، کوثر، دارالمرحمه برگزار می شود که شامل سلسله جسات عقیدتی، اجتماعی و مذهبی، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی است./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات