۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۳۷۲۲۲
اربعین؛

انقلاب اسلامی در ترویج راهپیمایی اربعین نقش مؤثری دارد

استاد سطح عالی حوزه علمیه راهپیمایی اربعین را برخاسته از متن ملت ها دانست و بر نقش محوری انقلاب اسلامی در ترویج راهپیمایی اربعین تأکید کرد.
حال و هوای کربلا در آستانه اربعین حسینی

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین عنوان کرد: مسأله اربعین؛ در راستای ظهور قدرت از متن آحاد ملت و کنار زدن دولتهایی است که گرایش به قدرت ها دارند و زیر سایه قدرت ها احساس حیات می کنند.

وی افزود: برخی از دولت ها فکر کنند حیات ملتشان با قدرتهاست؛ یکی مثل سعودی حیات خود را در وابستگی به قدرت ها می بیند و برخی گرایش ها در کشور ما که حیات ملت را در وابستگی به قدرت ها می داند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اندیشه امام خمینی(ره) که به تبعیت از اربعین و نفس عاشورا به وجود آمد و امروز اربعین که با این عظمت برگزار می شود، تجلی موضوع قدرت ملتها را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لونی تأکید کرد: بزرگترین راهپیمایی جهانی در طول تاریخ در اربعین رقم می خورد و این یعنی اراده ملت؛ منتها اراده در سایه نهضت امام حسین(ع) که در واقع تفسیر عملی جامعه قرآنی است.

وی ادامه داد: این به ما نشان می دهد که همه این موضوعات مکمل هم هستند؛ ملت ایران، راهپیمایی اربعین، جبهه مقاومت، استکبارستیزی، مطرح شدن این موضوع و جا افتادن به عنوان یک فرهنگ در کل جهان چه جهان اسلام و چه جهان غیر اسلام، اعتماد ملت ها به خود، تزلزل در دولتهایی که به نحوی وابسته به استکبارند و گردش و چرخش دولتها حتی اگر در شعار به نفع ملتها باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز کرد: تمام اینها نشان دهنده این است که این مسائل از اراده متن آحاد ملت ها برخاسته است و این عظمت در سایه انقلاب اسلامی ایران که در سایه قرآن با تفسیر کربلایی و قتلگاه ابی عبدالله(ع) به وجود آمده؛ شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین لونی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان امام حسین(ع)  حلقوم ایشان را بریدند که صدا بیفتد ولی صدای آن حضرت آنچنان رسا شد که جهان گیر و جاودانه شد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات