۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۳۷۲۵۲
آیت‌الله خاتمی:

سکوت رسانه‌های غربی نسبت به همایش اربعین تجلی بغض و کینه آنها است

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سکوت رسانه‌های غربی نسبت به همایش پیاده روی اربعین نشان از حقد و کینه آنان نسبت به مسلمانان است، گفت: چشم پوشی رسانه‌های غربی از بازتاب این همایش عظیم معنایی جز دشمنی با مسلمانان ندارد.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، امروز در مراسمی که به مناسبت اربعین سیدسالار شهیدان امام حسین(ع) در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: زیارت اربعین از نشانه‌های شیعه بودن است.

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند: اگر کسی با پای پیاده به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) برود خداوند هزار حسنه به او عطا کرده و هزار گناه از او پاک می‌کند.

آیت الله خاتمی با بیان به اینکه پیاده روی زیارت اربعین در طول تاریخ از سوی شیعیان انجام می‌شد، اظهار کرد: دشمنان در طول تاریخ با تخریب مضجع شریف سیدسالار شهیدان امام حسین(ع) و کشتار زائران ایشان درصدد نابودی این سنت معنوی بودند؛ اما هرگز به مقصود خود دست نیافتند؛ چرا که علما و مراجع شیعه بارها سنت نورانی زیارت اربعین را احیا کردند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین در طول تاریخ با شکوه و عظمت برگزار می‌شد اما هیچکدام به شکوه همایش پیاده روی اربعین که امروز در مسیر نجف تا کربلا برگزار می‌شود، نبوده است، گفت: ما شاهد شکوه و عظمت روز افزون پیاده روی اربعین هستیم و این نشان می‌دهد که عشق در کربلا حاکم است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز مردم کشور عراق میزبان مهمانان حسینی هستند آنان به گونه‌ای به زوار امام حسین(ع) احترام می‌گذارند که اگر زواری دعوت آنان و یا نذریشان را رد کند به شدت اندوهگین شده و دلخور می‌شوند و این نشان از لطف و عنایت خداوند به زائران اباعبدالله الحسین(ع) دارد.

وی با استناد به کلام رهبری که فرمودند: خداوند این حماسه بزرگ را برای ما خلق کرد، گفت: همایش با عظمت پیاده روی اربعین در جهان بی‌نظیر است، در کجای جهان مشاهده می‌شود بیش از 20 میلیون در یک راهپیمایی شرکت کنند و همه آنان تنها یک شعار«لبیک یا حسین(ع)» سر دهند.

آیت الله خاتمی درخصوص انعکاس خبری همایش پیاده روی اربعین در جهان، تصریح کرد: امروز رسانه‌های دروغگو و شیاد غربی که با یک حادثه کوچک در جهان آن را در بوق و کرنا می‌کنند در مقابل انعکاس خبر و تصاویر پیاده روی اربعین لال شده و سکوت کرده‌اند که این نشان از حقد و کینه رسانه‌های غربی صهیونیستی نسبت به مسلمانان دارد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شیعه زیارت اربعین را به عنوان رکن می‌داند، اظهار داشت: شیعیان همانگونه که عاشورا را بزرگ و محترم می‌دارند به همان نسبت به اربعین ارادت دارند./813/پ۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات