۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۳۷۲۶۹
حجت الاسلام علوی تهرانی:

حمله همه جانبه شیطان از عوامل دین گریزی است

رییس بنیاد فارس المومنین گفت: مقصود شیطان از حمله به انسان از سمت چپ این است که لذت‌های حرام را برای انسان دوست داشتنی کرده و شهوت را بر عقل‌ او غلبه می‌دهد.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که بعد از نماز ظهر امروز در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد، در بیان عوامل دین‌گریزی، گفت: برخی افراد تا سنی تابع واجبات و مستحبات دین هستند اما بعد از مقطعی حتی نسبت به انجام واجبات دچار تردید می‌شوند و نسبت به آنها شک می‌کنند و موضع می‌گیرند تا جایی که حتی به سمت شیطان پرستی کشیده می‌شوند.

وی در ادامه ابراز داشت: به استناد قرآن کریم یکی از عوامل دین گریزی، شیطان بوده و یکی از سیاست‌های شیطان برای بازداری انسان حمله همه جانبه است.

رییس بنیاد فارس المومنین با اشاره به اینکه در جلسات گذشته مراد شیطان از حملات همه جانبه بیان شد، ابراز داشت: مقصود شیطان از حمله به انسان از سمت چپ این است که لذت‌های حرام را برای انسان دوست داشتنی کرده و شهوت آنها را بر عقل‌شان غلبه می‌دهد.

وی اظهار داشت: انسان‌هایی که تابع شهوت می‌شوند نتیجه لذت برای آنها مهم نیست این در حالی است که خداوند متعال لذت را خلق کرد تا انسان به واسطه آن به سعادت برسد.

حجت الاسلام علوی تهرانی افزود: بر این اساس باید برنامه‌های زندگی خود را طوری تنظیم کنیم که وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم افسوس و حسرت نخوریم. هر گاه به زندگی گذشته خود برگشتیم و حسرت نخوردیم، این یک زندگی سعادتمندانه‌ خواهد بود.

رییس بنیاد فارس المومنین در ادامه بیان داشت: ساختار زندگی انسان بر اساس لذت‌طلبی است و تا قیامت هم ادامه دارد. همه لذت‌ها انسان را به سعادت نمی‌رساند زیرا برخی لذت‌ها در تعارض با یکدیگرند و ما موظفیم به نتیجه لذت توجه کنیم و لذت‌های حرام و حلال را از هم جدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر لذتی که صرفاً تبعیت از غریزه باشد و سبب شود انسان در سیر به سوی خداوند متعال به سعادت نرسد لذت حرام است./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات