۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۳۷۲۸۲
سخنران مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

یقین و شکوفایی عقل دو ویژگی مؤمن در زیارت اربعین

حجت الاسلام موسویان با بیان این که در گریه بر امام حسین(ع) کرامت خاصی وجود دارد که سبب نجات انسان می شود، گفت: زیارت اربعین انسان را اهل یقین کرده و سبب شکوفایی عقل می شود.
حجت الاسلام سید جلال موسویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجلال موسویان بامداد امروز در مراسم دعای ندبه مسجد مقدس جمکران، به 5 نشانه مؤمن اشاره کرد و گفت: نخستین این نشانه ها قرائت 51 رکعت نماز است که 17 رکعت آن واجب و 34 رکعت آن مستحب است.

سخنران مسجد مقدس جمکران نشانه دیگر مؤمن را زیارت اربعین عنوان کرد و اظهار داشت: در زیارت اربعین دو خصوصیت وجود دارد که اگر کسی آن ها را داشته باشد، به عنوان مؤمن شناخته می شود.

وی با بیان اینکه یکی از نشانه های مؤمن اهل یقین بودن است، گفت: آنچه که اعتقاد انسان را خراب می کند، بد دلی و شک است؛ امام زمان(عج) نگاهشان را از ما بردارند، دشمنان ما را تک تکه می کنند؛ مؤمن یقین دارد که صدای او به امام زمانش می رسد.

کارشناس مذهبی و مبلغ حوزه علمیه قم تأکید کرد: یکی از کرامت هایی که خداوند به امام حسین(ع) داد، شهادت بود؛ در روایت است که هر کس در هر کجای دنیا به سیدالشهدا(ع) متوسل شد، حاجت خود را می گیرد و به همین دلیل است که هر کس وارد این دستگاه شود، وارد سعادت می شود.

وی ادامه داد: در گریه برای امام حسین(ع) کرامت و سعادت خاصی وجود دارد که انسان را نجات می دهد؛ در واقع گریه برای امام حسین(ع) انسان را صاحب سعادت می کند؛ بسیاری از علما می فرمایند که گریه بر سیدالشهدا(ع) ما را آدم کرده است.

حجت الاسلام موسویان با بیان اینکه دین ما دین گریه نیست بلکه مکتب ما با گریه بر امام حسین(ع) احیا پیدا می کند، ابراز داشت: شعور شیعه به واسطه گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) است؛ حضرت آدم و حوا علیهم السلام در روز عرفه و در صحرای عرفات برای امام حسین(ع) گریستند.

وی دومین نشانه زیارت اربعین را شکوفایی عقل انسان دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) چراغ هدایت است و رفع جهل می کند؛ وظیفه امام حسین(ع) در عالم این است که گمراهان را نجات دهد و به همین دلیل است که می فرمایند، اگر نگران گمراهی و دین فرزندان خود هستید، آن ها را به کربلا بفرستید./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات