۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۳۷۲۹۴
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

تجمع بزرگ اربعین یکی از نمادهای جهان اسلام است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: امروز راهپیمایی و تجمع میلیونی اربعین حسینی به یکی از نمادهای برجسته جهان اسلام تبدیل شده است.
موالی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سید محمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، امروز در جمع مردم و نمازگزاران بجنوردی در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان خراسان شمالی، با اشاره به برپایی همایش باشکوه اربعین حسینی، اظهار کرد: این تجمع عظیم پیام‌های زیاد و نتایج درخشانی در پی دارد.

وی افزود: روزی دشمنان اسلام می‌خواستند نام حسین (ع) را در منطقه جغرافیایی خاصی از بین ببرند؛ اما امروز پس از گذشت هزار و 400 سال همچنان عشق به امام حسین (ع) مرزها را درمی‌نوردد و از مذهبی به مذهب و از دینی به دین دیگر منتقل می‌شود و در سراسر عالم موج می‌زند.

موالی زاده با اشاره به اثرات برجسته معنوی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیاده‌روی اربعین، ادامه داد: امروز راهپیمایی و تجمع میلیونی اربعین حسینی به یکی از نمادهای برجسته جهان اسلام تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در سال 91 و مطرح شدن موضوع سبک زندگی در آن سفر گفت: شورای فرهنگ عمومی در تلاش است گام‌های مؤثری در این استان با موضوع احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی برداشته شود.

موالی زاده با اشاره به اهمیت اجرایی شدن سبک زندگی اسلامی در شئون مختلف فردی و اجتماعی، اظهار کرد: اگر سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اجرایی شود بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی ما مرتفع خواهد شد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات