۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۳۷۲۹۹
آیت‌الله خاتمی:

حوادث عربستان بازی زرگری است/ ملت ایران را تهدید کنید روزگارتان را سیاه می‌کنیم

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که جنایتکاران دیروز و امروز آل سعود با هم در افتاده‌اند و همه این‌ها بازی زرگری است، ابراز امیدواری کرد که این حوادث روزهای آخر عمر حکومت جنایتکار آل سعود باشد.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران از راهپیمایی پرشور اربعین به عنوان یک حماسه بزرگ و بی‌نظیر نام برد و حضور بیش از بیست میلیون نفر از ادیان، مذاهب، کشورها، قوم‌ها و نژادهای مختلف در این راهپیمایی را عادی ندانست.

وی افزود: حضور میلیونی مردم با نظمی کاملا مردمی و خودجوش در راهپیمایی بی‌نظیر اربعین تنها یک تحلیل دارد و آن هم تحلیلی است که آقا فرمودند و آن این‌که خدا این فرصت را خلق کرد که امیدواریم همگان قدر این فرصت را بدانیم و در این مسیر ثبات قدم داشته باشیم.

پیام پیاده‌روی مردم تهران به بیگانگان در روز اربعین

خطیب نماز جمعه تهران همچنین زائرانی که توفیق زیارت اربعین را به دست آوردند خواست که پس از بازگشت اخلاق دینی و ایثارگری را سرلوحه خود قرار دهند و از مردم عراق نیز برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیاده‌روی مردم تهران از میدان شهدا به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، خطاب به کسانی که مردم تهران را تحلیل می‌کنند خواست بدانند که زیر پوست تهران تدین و عشق به اهل بیت(ع) است و اگر چه ناهنجاری‌هایی هم وجود دارد اما این قضایا را آنچنان بزرگ نکنند که این جلوه‌های مقدس کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: پیام پیاده‌روی مردم تهران به بیگانگان این است که بدانند جماعتی که دیروز آمدند تربیت شدگان مکتب هیهات من الذله هستند و روز حادثه اگر دشمن بخواهد کمترین آسیبی به ملت بزرگ ایران بزند، همین تربیت شده‌های مکتب سیدالشهدا(ع) دندان‌های او را در دهانش خورد می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی گفت: این جماعتی که دیروز آمده بودند و این جماعتی که امروز در نماز جمعه هستند و همه جماعت‌هایی که در سراسر ایران اسلامی الآن به عنوان نماز جمعه تشکیل شده است می‌گویند ما پیرو حسین(ع) هستیم و ذلت نمی‌پذیریم.

خنثی شدن توطئه اسرائیل جدید در منطقه
وی در ادامه خنثی شدن توطئه اسرائیل جدید در منطقه را از خبرهای مسرت بخش هفته گذشته عنوان و ابراز کرد: همه پرسی در اقلیم کردستان توطئه‌ای برای ایجاد اسرائیل جدید در منطقه بود؛ مسؤولان ایرانی سر دسته این اقلیم را نصیحت کردند و مسؤولان عراقی نیز موعظه کردند اما او لج‌بازانه ایستاد و این همه‌پرسی را برگزار کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که بارزانی بعد از برپایی همه‌پرسی کاملا فهمید که در میدان آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی کرده است، اظهار داشت: آنها در منطقه با کمال وقاحت پرچه رژیم صهیونیستی را بلند کردند اما درود بر دولت عراق که سریعا اقدام کرد و کرکوک را از دست اینها گرفت.

وی به مسؤولان جدید اقلیم کردستان عراق توصیه کرد که از تجربه گذشته که شکست هم خورده است درس بگیرند و با دولت یکپارچه عراق همراه شوند و بازیچه رژیم صهیونیستی و بازیچه رژیم خیانتکار آمریکا نشوند.

دنیا باید به سردار سلیمانی افتخار کند

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به سرانجام کار داعش اشاره کرد و با بیان این‌که به فضل خدا طومار گروهک جنایتکار داعش در عراق و شام پیچیده شد، گفت: آنهایی که آرزوی دولت بزرگ عراق و شام را داشتند رفتند و یک پرونده سراسر خیانت و جنایت برای آنها باقی ماند.

وی تأکید کرد: دنیا باید از نظام مقدس جمهوری اسلامی، فتوای مرجعیت شیعه، دولت و ارتش عراق و حشدالشعبی و دولت سوریه که این خطر را از کنار بشریت راندند تشکر کند و به ویژه به سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی که مسؤولیت مستشاری را به خوبی ایفا کرد افتخار کند که افتخار ایران و اسلام شد.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا و اروپا که ائتلاف ضد داعش تشکیل دادند دروغ گفتند و به داعش کمک کردند در واقع آنها داعش را می‌خواهند اما مدیریت شده که به ایران ضربه بزند اما نیشی نصیب آنها نشود.

وی با بیان این‌که اگر ایران در عرصه مبارزه با داعش وارد نمی‌شد این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد، گفت: خیلی‌ها تلاش کردند که جلوی ایران را بگیرند و حرف‌های نادرستی زدند اما امروز به خوبی فهمیدند که اگر ورود ایران نبود امروز باید با داعش در خیابان‌های تهران و شهرها و استان‌های بزرگ مرزی می‌جنگیدیم.

استعفا ذلت سعد حریری را نشان داد

آیت‌الله خاتمی همچنین به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان در عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان در لبنان یک دخالت صریح و با کمال پررویی کرده است و نخست‌وزیر کشور دیگر را فرا خوانده، او را در حبس برده و به او گفته که استعفا دهد و متنی را که آماده کرده بودند بخواند و این یعنی تحت الحمایگی و ذلیلانه‌تر از این نیست.

وی افزود: نخست وزیر مستعفی لبنان می‌دانست که این اتفاق می‌افتد و می‌توانست نرود اما رفت و ذلت خود را نشان داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که عربستان به لبنان امیدها داشته و دارد و لبنانی در هم ریخته و آشوب زده می‌خواهد، اظهار داشت: آرامش در لبنان منفور این دولتی است که پایش در همه جنایت‌ها هست که امیدواریم با همراهی رییس جمهور لبنان و سیدحسن نصرالله، توطئه این توطئه گران در این کشور خنثی شود.

حوادث عربستان یک بازی زرگری است

بخش پایانی سخنان آیت‌الله خاتمی به دستگیری‌های این روزهای شاهزادگان عربستانی اختصاص داشت که وی این حرکات را زیر سر ولیعهد نپخته و حاکم تازه به دوران رسیده عربستان دانست و با بیان این‌که گرچه امضای شاه سعودی او را در همه جنایت‌هایی که به انجام می‌رسد دخیل می‌کند، اما جریان اصلی را زیر سر او دانست.

وی با بیان این‌که جنایتکاران دیروز و امروز آل سعود با هم در افتاده‌اند و همه این‌ها بازی زرگری است، ابراز امیدواری کرد که این حوادث روزهای آخر عمر حکومت جنایتکار آل سعود باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به این‌که ولیعهد جوان و نپخته عربستان مدام ایران و حزب الله را تهدید می‌کند ، گفت: شما که یمن را با خاک یکسان کردید و خوراکتان کشتن آدم‌ها است، باید از حرف‌هایتان خجالت بکشید.

وی خطاب به ولیعهد عربستان با بیان این‌که بزرگ‌تر از شما که صدام بود با این ملت در افتاد و سرانجام این ملت او را به روز سیاه نشاند، گفت: شما عددی حساب نمی‌شوید از این حرف‌های بچه‌گانه دست بردارید که اگر این حرف‌های بچه‌گانه ادامه پیدا کند و به خیال خام وارد عرصه‌های عملی شوید چنان سیلی خواهید خورد که از جا نتوانید پا بشوید.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین در سخنانی یاد و خاطره علامه طباطبایی، علامه محمدتقی جعفری و شهیدان مرزبان در چالدران را گرامی‌داشت و از همه نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی تشکر کرد که با فداکاری‌هایشان کشور را به عنوان کشوری نمونه در عرصه امنیت تبدیل کرده‌اند./920/۲۰۱/ح

ارسال نظرات