۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۳۷۳۰۷
امام جمعه تبریز:

آمریکا به دنبال راه‌اندازی جنگی دیگر در منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال راه‌اندازی جنگی دیگر در منطقه و درگیر کردن ایران با بحرانی طولانی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان و پشت پرده این جریان اظهار داشت: سفر یک باره سعد حریری به عربستان سعودی با ابهامات مختلفی همراه است که عده‌ای از کارشناسان استعفای وی را دیکته شد از سوی آل‌سعود قلمداد می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که داعش به پایان کار خود نزدیک شده و تحولات منطقه‌ای نشان از ضعف روزافزون رژیم سعودی در عرصه مقابله با ایران اسلامی دارد، ابهامات موجود در سفر سعد حریری و اوضاع داخلی عربستان، خبر از جریاناتی پشت پرده دارد که طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: بعد از انتخاب رئیس جمهور لبنان، مردم این کشور شرایط نسبتاً آرامی را سپری می‌کنند، که اقدام دولت سعودی در سفر حریری در راستای برهم‌زدن امنیت و ثبات منطقه و لبنان و همچنین فضاسازی علیه ایران است؛ چنان که سید حسن نصرالله نیز افشاگری کرد که همه این اقدامات برای مقابله با پیروزی جبهه مقاومت است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که عربستان به بهانه ارسال سلاح به یمن، می‌خواهند علیه ایران فضاسازی کند، گفت: تلاش محور غربی – صهیونیستی همه در راستای خنثی‌سازی پیروزی‌های مقاومت، تداوم تنش در غرب آسیا و جلوگیری از افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به بازداشت گسترده شاهزاده‌های سعودی طی روزهای اخیر اظهار داشت: کودتای نرم در این کشور رخ می دهد، چنان که تمامی این اقدامات در راستای هموار کردن مسیر برای پادشاهی بن‌سلمان است، آنچه مسلم است؛ رژیم آل‌سعود در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال راه‌اندازی جنگی دیگر در منطقه و درگیر کردن ایران با بحرانی طولانی است، تصریح کرد: حکام عربستان به فرافکنی روی آورده و  جمهوری اسلامی را به عنوان مداخله‌گر معرفی می‌کنند در حالی که آمریکا به دنبال زمینه سازی برای جنگ بزرگ در منطقه است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که جریان‌های اخیر داخلی در عربستان سعودی بی ارتباط به آتش‌افروزی غرب در منطقه نیست، گفت: بهانه رسیدگی به فساد مالی ترفندی برای رسیدن ولیعهد تازه به دوران رسیده سعودی به پادشاهی است و بی تردید این اقدام با حمایت و پشتیبانی آمریکا در حال اجراست.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که عربستان به دنبال جبران شکست‌های خود در پشتیبانی از داعش، جنگ یمن و تجزیه کردستان عراق است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که تروریست‌های تکفیری با شکست‌های مکرر مواجه شده‌اند، عربستان برای فرار از این بحران به دنبال تنش در لبنان و مقابله با حزب الله است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت وحید فرهنگی، بسیجی پاسدار مدافع حرم در سوریه اظهار داشت: این جوان رشید آذربایجان هجدهمین شهید مدافع حرم استان است که با رشادت تمام برای حفظ و حراست از حرم آل الله به شهادت رسید.
وی با بیان این‌که شهید فرهنگی عاشق ولایت بود و برای رفتن به جبهه های نبرد علیه داعش و دفاع از حرم اهل بیت از هیچ تلاشی فروگذار نبود، تصریح کرد: این شهید والامقام که سه ماه پیش ازدواج کرده بود، به عشق ولایت و اهل بیت از تعلقات دنیوی گذشت و در نهایت به آرزوی دیرینه اش دست یافت.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال میلیونی مردم ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: بسیار تأسف بار است که مسؤولان به جای تسهیل سفر زائران، قیمت بلیت وسایل حمل و نقل زائران در ماه محرم، اربعین و ۲۸ صفر را بالا برده اند.
وی با انتقاد از هزینه‌های بالای سفرهای زیارتی اظهار داشت: چرا به این وضعیت رسیدگی نمی‌شود، چرا مردمی که با عشق راهی مشهد و یا کربلا شده‌اند، باید هزینه‌های گزافی برای حمل و نقل پرداخت کنند، این در حالی است که سفرهای خارجی و تفریحی با کمترین هزینه صورت می گیرد./935/پ
۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات