۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۳۷۳۲۸
امام جمعه موقت اهواز:

اربعین، بهترین کلاس بصیرت افزایی و آگاهی بخشی است

خطیب این هفته نماز جمعه اهواز گفت: تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و وحدت میان آحاد مختلف مردم و مسؤولان باید در سرلوحه مسائل روز جامعه ما قرار گیرد تا بهانه ای به دست دشمنان ندهیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز امروز 19 آبان در خطبه های نماز جمعه اهواز، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و توصیه رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: آنچه خداوند متعال در اغلب آیات قرآن کریم به آن اشاره کرده است، بحث تقوا است که این موضوع از اهمیت ویژه ای در نزد خداوند متعال برخوردار است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به روز 23 آبان که روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت است، ابراز داشت: بیمارانی که بیماری خاص دارند در واقع به حمایت های مادی و معنوی مسؤولان و مردم نیاز دارند که باید به آن ها توجه کرد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: انجمن های حمایت از این بیماری های خاص، در میان مردم فعالیت های خود را بیشتر معرفی کنند و همچنین مسؤولان بخش درمان و سلامت کشور هم باید به این بیماران بیشتر اهمیت دهند تا علاوه بر درد بیماری، دچار مشکلات نشوند.

خطیب این هفته نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز رحلت علامه طباطبایی، بیان داشت: روز چهارشنبه 24 آبان سالروز ارتحال مفسر بزرگ قرآن کریم و فیلسوف ارزشمند، علامه طباطبایی است که به همین مناسبت، روز کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار نام گذاری شده است؛ علامه طباطبایی از لحاظ علم و نیز از لحاظ اخلاق و عرفان در حقیقت از افتخارات شیعه به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: مهم ترین اثر این علامه فیلسوف، تفسیرالمیزان است که انصافا هیچ تفسیری به این مهمی و گران سنگی نه در بین مفسرین شیعه و نه در میان مفسرین عامه نوشته نشده است.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از شاگردان علامه طباطبایی، استاد شهید مطهری بود که پایه های فکری نظام جمهوری اسلامی و جامعه ما اغلب از نظریه ها و تفکرات این استاد متکفر و اندیشمند نشأت گرفته است.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما بحث کتابخوانی ضعیف است و فضای مجازی جای آن را گرفته است، فضای مجازی هم نمی تواند نقش کتابخوانی را بگیرد زیرا مطالعه کتاب حائز اهمیت است.

خطیب این هفته نماز جمعه اهواز با اشاره به موضوع اربعین حسینی و خدمات دهی در این ایام برای زوار، ابراز داشت: امسال در دو مرز شلمچه و چذابه خدمات بسیار خوبی در بحث زیرساخت ها برای زوار اربعین حسینی صورت گرفت؛ مسؤولان و استاندار خوزستان همت بسیار خوبی را نسبت به سال های گذشته نشان دادند و در بحث آبرسانی و  جاده های منتهی به مرزها انصافا کارهای شایسته ای صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده بیان داشت: مردم و عاشقان مکتب عاشورا بار دیگر با خدمات دهی به زوار از قبیل استقرار مواکب، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) نشان دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: اربعین حسینی باید برای ما آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را به همراه داشته باشد و نیز تنفر ما را از مسائل دنیوی بیشتر کند که این مطالب مربوط به بصیرت افزایی و دوری از مسائل دنیوی در زیارت روز اربعین نیز آمده است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه اظهار داشت: در پنجشنبه هفته آینده، هفته وقف شروع خواهد شد؛ این را بدانیم که وقف در حقیقت یک صدقه جاریه به شمار می آید و در جامعه ما باید به این مقوله مهم بسیار اهمیت داد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه گفت: در بحث مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری به طور قطع مقصر مسؤولان قوه مقننه و قوه مجریه هستند و هم اکنون مردم سپرده گذار بسیار ناراحت هستند؛ زیرا که حق با این مردم مظلوم است و مسؤولان باید به این موضوع اهمیت دهند و بنده به عنوان یک طلبه از آنها عذرخواهی می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره بد نقشی آمریکا و همدستانش در منطقه، بیان داشت: جنایات تکفیری ها در منطقه در حقیقت جنایات خود آمریکاست؛ سعودی ها، صهیونیست ها و آمریکایی ها خودشان گروهک های تکفیری را در منطقه ما تشکیل دادند و این موضوع را همه جهان به آن پی برده است.

وی اظهار داشت: توطئه های سردمداران استکبار جهانی اغلب شکست خورده است؛ مانند توطئه اخیر آن ها در بحث تجزیه اقلیم کردستان که با شکست تلخ و سنگینی برای آنان همراه شد.

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و وحدت میان آحاد مختلف مردم و حتی مسؤولان باید در سرلوحه مسائل روز جامعه ما قرار گیرد تا بهانه دست دشمنان ندهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان ابراز داشت: مسؤولان ما به مذاکرات برجام و اختلاف اروپا با آمریکا امیدوار نباشند؛ در عوض به اقتصاد مقاومتی و مسائل اقتصادی داخلی تکیه کنند و به این موارد اهمیت دهند./9453/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات