۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۳۷۳۳۵
آیت الله علم الهدی:

راهپیمایی اربعین توطئه مشترک آل سعود و صهیونیسم را نابود می کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز جریان امیرمؤمنان(ع) که همین جریان اربعین است، به میدان آمده تا وحدت شرک و کفر و پشتیبانی استکبار جهانی و صهیونیست ناپاک را از بین ببرد.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی، رواق مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، ضمن ارج نهادن مانور عظیم محبان اهلبیت(ع) از 60 کشور جهان، به بیان نکاتی پیرامون این رخداد مهم پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ابتدا با اشاره به حضور کاروان پیاده «انصارالحسین(ع)» در این راهپیمایی که با پای پیاده از مشهد مقدس مسافتی بالغ بر 2 هزار کیلومتر را به سوی کربلا طی کردند، گفت: زائرانی با طی کردن مسافتی معادل 40 کیلومتر تا بیش از 2 هزار کیلومتر به حرم سیدالشهدا(ع) رسیدند که یکی از آن ها کاروان انصارالحسین(ع) بود. باید از رسانه های داخلی گلایه کرد که این اقدام بزرگ را که 75 روز زائران مشهدی از کنار مزار امام هشتم(ع) به سوی حرم سیدالشهدا(ع) راه افتادند، به درستی پوشش ندادند.

ضرورت توجه به تأکیدات دینی روی زیارت سیدالشهدا(ع)

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: مسأله اول در جریان اربعین، وضعیتی است که در باطن این جمعیت بالغ بر 20 میلیون نفری از 60 کشور جهان می گذشت که چیزی جز عشق و شوق نبود. گویی در تمام وجود و سلول های بدن این زوار عشق سیدالشهدا(ع) موج می زد و از همین رو امام باقر(ع) می فرمایند «اگر مردم می دانستند در زیارت سیدالشهدا(ع) چه چیزی وجود دارد، از شدت اشتیاق می مردند و آن ها که جا ماندند از شدت حسرت جان می دادند.»

وی افزود: عده ای برای هر کار بزرگی که انجام می شود، فقط تردید می آفرینند و ثواب زیارت اربعین را زیر سؤال می برند. امام صادق می فرمایند «هرکس یک قدم به سوی زیارت سیدالشهدا(ع) بردارد، مانند شهیدی است که در راه خدا روی زمین افتاده است.» در نتیجه کسانی که در این مسیر 75 روز در راه زیارت کربلا بودند، بهره فراوان بردند.

راهپیمایی اربعین با مدیریت غیبی امام زمان(عج) اوج پیدا کرد

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که «موج پیاده روی اربعین متعلق به سال های اخیر است اما اصل پیاده روی در ادوار مختلف انجام شده»، به سایر ابعاد راهپیمایی اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: واقعیت دیگر، چهره بیرونی قضیه است. یکی از نظریه پردازان روسی گفته است «این پیاده روی اربعین مقدمه تحول در مقیاس جهانی است و جریان عادی قلمداد نمی شود.»

وی راهپیمایی اربعین را نوعی مدیریت غیبی امام زمان(عج) دانست و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «این پیاده روی اربعین و موج آن که لحظه به لحظه در حال توسعه است، منت خدا بر ماست.» یعنی این جریان یک جریانی است که در حال مدیریت شدن از سر انگشت غایبی است که جزییات آن را به یکدیگر پیوند داده است.

جریان راهپیمایی اربعین توطئه مشترک آل سعود و صهیونیسم را نابود می کند

آیت الله علم الهدی ضمن تشبیه شرایط کنونی اسلام به شرایط اسلام در زمان جنگ احزاب، اظهار کرد: در زمان پیامبر(ص) وقتی جنگ احزاب آغاز شد، همه مشرکان و یهودیان از پیامبر(ص) عصبانی بودند و از همین رو جنگ احزابی را راه انداختند که مسلمانان پیروزی دشمن را جدی می دانستند چرا که از نظر امکانات اقتصادی و فقر در منتهای ناداری بودند و حتی پیامبر(ص) در حین کندن خندق اطراف مدینه، سنگ بر شکم بسته بودند و کار می کردند.

وی افزود: این جنگ یک قهرمان بیشتر نداشت و آن امیرمؤمنان(ع) بود که وقتی عمرو بن عبدود را به هلاکت رساندند، کفار از ترس شبانه فرار کردند. امروز نیز اسلام دچار همان مسأله شده و یهود و عرب یکی شده اند و آل سعود ملعون دست در دست اسراییل داده و کفر جهانی هم به پشتیبانی آن ها به پا خاسته تا ریشه اسلام را بکنند اما اگر آن روز امیرمؤمنان(ع) تکلیف جنگ احزاب را مشخص کرد، امروز هم جریان امیرمؤمنان(ع) که همین جریان اربعین است، به میدان آمده تا وحدت شرک و کفر و پشتیبانی استکبار جهانی و صهیونیست ناپاک را از بین ببرد.

راهپیمایی اربعین نشانه اعتقادات قوی مردم است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان اربعین جریانی است که هر کس حب علی(ع) در دل دارد، اعم از شیعیان و غیر شیعیان، از 60 کشور جهان در این مسیر قدم می گذارند تا این پیوند نامیمون اعراب با صهیونیست ها را نابود کنند. فلسفه اوج گرفتن پیاده روی اربعین چنین مسأله ای است و ما باید به آن توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یک عده گوشه و کنار می نشینند و می گویند مردم از انقلاب خسته شده اند و ذائقه دینی خود را از دست داده اند. این مردم از دین دست برداشته اند که 3 میلیون نفر از آن ها در مسیر پیاده روی اربعین گام گذاشته اند و عده زیادی از جاماندگان نیز به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گام برداشتند و کسانی که حضور ندارند نیز اشک در چشمانشان جاری است.

راهپیمایی اربعین مقدمه ظهور امام زمان(عج) است

آیت الله علم الهدی افزود: روزی که جابر به سیدالشهدا(ع) سلام داد و گفت «حبیبی یا حسین(ع)»، یک نفر بود اما امروز 25 میلیون نفر در کنار مزار سیدالشهدا(ع) و مردم ما در کنار حرم رضوی فریاد «حبیبی یا حسین(ع)» سر می دهند؛ آن وقت یک عده می گویند مردم اعتقاد خود را از دست داده اند؟ این تلقین های شیطانی است که می خواهد بگوید مردم دست از اعتقادات خود برداشته اند؛ آن هم در شرایطی که الکساندر دوگین می گوید پیاده روی اربعین مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی است.

وی در پایان راهپیمایی اربعین حسینی را نشانه پیوند دل های مؤمنان در آستان ظهور حجت الهی دانست و گفت: از خود امام زمان(عج) روایت شده که فرمودند «روزی که شیعیان ما با یکدیگر جمع شوند و دل های آن ها به یکدیگر پیوند بخورد، امر ما نزدیک می شود.» خدایا امروز شرایطی رقم خورده که شیعیان از یکدیگر در مسیر اربعین پذیرایی می کنند و مظهر فرمایش امام زمان(عج) شده اند؛ پس خدایا امر صاحب ما را محقق بگردان./820/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات