۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۳۷۴۷۳
مدیرکل اوقاف لرستان:

ترویج فرهنگ وقف در حفظ حیات جامعه مؤثر است

مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به وجود مشکلات در عرصه های مختلف و نیازهای جامعه گفت: برای برطرف سازی این مشکلات باید با بهره گیری از ظرفیت تبلیغی مبلغان، فرهنگ وقف را احیا و نیت خیران را به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد.
وقف مسجد

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: امامزاده احمد واقع در شهرستان پلدختر بین مردم دیار لرستان به ویژه این شهرستان به کریم مراد دهنده لقب دارد.

وی با اشاره به اینکه امام زاده احمد پلدختر همه ساله پذیرای گردشگرانی از استان لرستان و سراسر کشور است، یادآور شد: این امام زاده سالانه پذیرای ۵۰۰ هزار زا‌ئر در سراسر کشور به ویژه استان های غربی است.

مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به اقدامات لازم برای بازسای و انجام تعمیرات صورت گرفته در امام زاده احمد پلدختر بیان داشت: برق رسانی این امام زاده با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی و اکنون این بقعه متبرکه دارای شبکه برق است.

حجت الاسلام خاکباز بقاع متبرکه را به عنوان قطب فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: در طول سال مبلغان در این اماکن مذهبی حضور دارند و در عرصه پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، بیان احکام، اقامه نماز جماعت، تبیین و ترویج ارزش های دینی به مردم خدمت می کنند.

وی نهادینه سازی فرهنگ وقف را از دیگر اقدامات تبلیغی مبلغان در بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت: ترویج و احیای فرهنگ وقف لازمه برطرف سازی مشکلات جامعه و کمک به رشد فرهنگی است.

مدیر کل اوقاف لرستان خاطرنشان کرد: با نهادینه سازی فرهنگ وقف تلاش می شود نیت خیران را به سمت نیازهای روز جامعه به ویژه در حوزه قرآن، حوزه علمیه و فرهنگی هدایت کرد تا بتوان گوشه ای از مشکلات را برطرف ساخت.  

وی با بیان اینکه در بحث آبرسانی به این امامزاده نیز امسال ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: باز سازی و تعریض جاده این امام زاده و کف سازی حیاط بقعه نیز از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.

گفتنی است، بقعه متبرکه جدید امامزاده احمد پلدختر چند سال پیش به همت مدیر کل اوقاف لرستان و یک خیر اندیمشکی با هزینه شخصی به شکل مدرن و با ساخت مقبره با معماری اسلامی منحصر به فرد و اقامتگاه برای زائران ساخته شده است./9459/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات