۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۳۷۵۱۴
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

عبادت مهمترین وظیفه عبد در مقابل معبود است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اصول بندگی خداوند در اطاعت از دستورات الهی است، گفت: انسان عبد است و وظیفه‌ای جز عبادت و اطاعت از معبود ندارد.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مهدیه تهران، گفت: اگر بخواهیم دعا مستجاب شود باید مانعی برای اجابت آن وجود نداشته باشد.

وی افزود: انسان بسیاری از مطالب دین را به راحتی نمی‌تواند بفهمد و درک کند برای همین خداوند در قرآن کریم از مثال‌های ملموس بهره برده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه انسان جزئی از عالم هستی است، ابراز کرد: انسان در عالم هستی باید جایگاه خودش را بشناسد امیرمومنان علی(ع) می‌فرماید: خدا رحمت کند کسی را که در عالم هستی جایگاه خودش را می‌شناسد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: براساس آیات الهی خلقت تمام موجودات عالم هستی هدفی دارد و هیچ مخلوقی عبث و بیهوده خلق نشده است بنابراین موفقیت انسان در تطبیق او با عالم خلقت و شناخت قوانین آن است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه قوانین عالم هستی حاکی از آن است که انسان نمی‌تواند خودش را در حیات دنیوی رها کرده و آنگونه که خود می‌پسندد زندگی کند، گفت: هیچ موجودی در عالم رها شده نیست انسان نیست اجازه ندارد رها شده عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند: انسان اگر توانست 5 کار انجام دهد اجازه دارد هر نوع گناه که خواست انجام دهد نخست آنکه انسان روزی خداوند را نخورد، از ولایت و فرمان الهی خارج شود، جایی گناه کند که خداوند او را نبیند، هر زمان که مرگ فرا رسید انسان آن را رد کند و آخر اگر مامور جهنم آمد او را به دوزخ ببرد بگوید من نخواهم آمد؛ همه دستورات الهی در راستای بندگی خداوند است.

وی در پایان با بیان اینکه دین الهی سخت نیست، اظهار داشت: انسان عبد است و باید جایگاه خودش را در عالم بداند./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات