۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۵۳۷۵۲۴
یادداشت؛

نشانه‌های امیدبخش انقلاب اسلامی

آنچه امروز بیش از هر چیز، خار چشم دشمنان و بدخواهان این مرزوبوم شده و تحریم‌های اخیر آمریکا با هدف محدود کردن آن به اجرا درآمده‌اند، افزایش توانمندی و اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی است.
ترامپ ایران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه «حمایت»، این روزنامه در یادداشتی از «پرویز سروری» نوشت:

نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و بااینکه هر خیزش سیاسی – اجتماعی در جهان، عموماً با فرود و عدول از اهداف اولیه روبه‌رو بوده است، ولی آرمان‌های انقلاب اسلامی همچنان پابرجاست و نسل به نسل، بر استحکام آن افزوده می‌شود. این قدرت و قوت، تنها یک ادعا نیست بلکه مروری بر ثمرات شیرین انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، درستی راهی که ملت شریف ایران انتخاب کرده‌اند را به اثبات می‌رساند.

ازاین‌رو، رهبر حکیم انقلاب نسبت به واکاوی ابعاد انقلاب اسلامی همواره تأکید داشته و ازجمله در جمع هیئت‌های دانشجویی در روز اربعین، بار دیگر، برکات و توفیقات جمهوری اسلامی را یادآور شده و فرمودند: «امروز بحمدالله ملت ایران وقتی به پشت سرخود نگاه می‌کند، موفقیت‌های فراوانی را می‌بیند؛ پیش رو هم همین‌جور؛ پیش رو هم کاملاً امیدبخش و خوش‌عاقبت است.» با توجه به این حقایق، یادداشت پیش رو می‌کوشد برخی از «نشانه‌های امیدبخش» کشور را در «مسیر طی شده انقلاب» موردبررسی و واکاوی قرار دهد.


1. بزرگ‌ترین و اولین ثمره‌ای که انقلاب اسلامی به همراه داشته و باید از آن به‌عنوان «گمشده قرن‌ها و اعصار» گذشته کشورمان یاد کنیم، «استقلال» و «رهایی از قیدوبند استکبار و استعمار» است. استقلال، خصوصیتی است که مورد حسرت اکثر کشورهای منطقه و جهان است، به‌گونه‌ای که بسیاری از کشورها در تصمیم‌گیری برای تعیین سرنوشت خود، فاقد اراده و زیر سلطه آمریکا هستند و به‌عنوان‌مثال، حتی نزدیک‌ترین شرکای این کشور در اتحادیه اروپا نیز در سیاست‌های اعلامی و اعمالی خود صاحب استقلال و اقتدار کامل نیستند. گوهر شب‌چراغ «استقلال» در حال حاضر آن‌چنان گران‌قیمت است که حتی کشورهای به‌ظاهر متمول و ثروتمند منطقه، از دخالت‌های آشکار و پنهان آمریکا و عربستان به ستوه آمده‌ و خواستار به دست گرفتن ابتکار عمل «به هر قیمتی» هستند. نمونه اخیر این دخالت‌ها را می‌توان در آتش‌افروزی عربستان در لبنان، یمن، بحرین، قطر و ... مشاهده کرد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی، از همان ابتدا، استقلال خود را بنا بر آموزه‌های قرآنی (خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلطی نداده است - سوره نساء، آیه 141) با شعار «نه شرقی، نه غربی» با صدای رسا به گوش جهانیان رساند. البته این استقلال، به معنای گوشه‌گیری و انزوا نبوده، بلکه منظور از استقلال، ارتباط با کشورها بر اساس احترام متقابل و استقلال در تصمیم‌گیری‌ها است. به برکت خودباوری برآمده از استقلال، موقعیت علمی ایران اسلامی در مهم‌ترین حوزه‌های استراتژیک همچون نانو تکنولوژی، مهندسی هوافضا، حوزه دفاعی و موشکی، پزشکی، هسته‌ای و… در رتبه‌های ممتاز جهانی قرارگرفته و باعث حیرت بدخواهان شده است.
2. عصبانیت نظام سلطه از جمهوری اسلامی، یادگاری ناب از امام راحل (ره) است که سنگ محک درستی برای مسیر انقلاب به شمار می‌آید. اجماع کشورهای تروریست‌‌پرور و ابرقدرت‌های جنایتکار علیه جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای است که دشمنان خارجی بارها و بارها ایران اسلامی را تهدیدی برای خود دانسته‌اند و پیشرفت‌های کشورمان را برای منافعشان خطری بزرگ و غیرقابل‌باور توصیف کرده‌اند. بااین‌وجود، جمهوری اسلامی، علیرغم تهدیدات و تحریم‌ها در تمام حوزه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و چالش‌های فراوانی را برای آمریکا و متحدانش ایجاد کرده است. عربده‌کشی‌ها ترامپ، شرارت‌های عربستان و رژیم صهیونیستی و خصومت‌های دیگر دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی، همگی به‌مثابه فریاد و ناله‌ای است که از دردی کهنه برمی‌خیزد و اگر روزی فرابرسد که اشرار بین‌المللی برایمان کف بزنند و هورا بکشند، باید به خودمان شک کنیم و رفتارمان را مورد واکاوی قرار دهیم. تجربه نشان داده هیچ تصمیم و راهبردی در چارچوب نقشه راه انقلاب اتخاذ نمی‌شود، مگر اینکه با دشمنی و عصبانیت حریف روبه‌رو می‌شود؛ از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گرفته تا قدرت موشکی و نظامی، علمی و ... که این گواه روشن، از خوش‌عاقبتی اهداف انقلاب اسلامی حکایت دارد.
3. آنچه امروز بیش از هر چیز، خار چشم دشمنان و بدخواهان این مرزوبوم شده و تحریم‌های اخیر آمریکا باهدف محدود کردن آن به اجرا درآمده‌اند، افزایش توانمندی و اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی است. حتی اگر اذعان و اعتراف آن‌ها و امپراتوری‌های رسانه‌ای غرب را هم به‌حساب نیاوریم، بی‌شک جمهوری اسلامی یکی از ابرقدرت‌های تأثیرگذار در سرنوشت غرب آسیا و دنیا در عرصه‌های مختلف است و هرازگاهی، سخنرانی یا گفتگویی محرمانه و یا اقراری از سرناچاری از قدرت‌های مستکبر در این خصوص می‌شنویم. جمهوری اسلامی به نمایندگی و با همراهی ملت‌ها و گروه‌های حق‌طلب و مقاوم اراده کرد ریشه تکفیری‌ها در سوریه و عراق کنده شود، گروه‌های مقاومت لبنان، فلسطین و یمن تقویت شوند و کمر ائتلاف خبیث رژیم کودک‌ کش سعودی شکسته شود؛ سرانجام آنچه واقع شد، پیروزی‌های روزافزون جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران و عقب‌نشینی دشمنان از مواضعشان بود.
4. مسئله‌ای که بقا، پایداری و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرده و سبب شده است که از گردنه‌های پیچ‌درپیچ بحران‌ها بگذرد، در جنگ هشت‌ساله ایستادگی کند، در فتنه‌های داخلی که از طرف دشمنان انقلاب اسلامی هدایت می‌شد، مقاومت کند و آن‌ها را به عقب براند و در برابر توطئه نفوذ، بصیرت به خرج بدهد؛ رهنمودهای داهیانه حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و حضور حماسی مردم در بزنگاه‌های انقلاب بوده است.

ایران اسلامی همان‌جایی است که کابوس صهیونیست‌ها در منطقه شده است، پهنه‌ای است که تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس زانوی اسارت به زمین می‌زنند، زاری می‌کنند و مجبور به عذرخواهی می‌شوند؛ همان‌جایی است که متخصصانش پهپاد «آر کیو 170» فوق پیشرفته آمریکایی را بامهارت به زمین می‌نشانند و موجب شگفتی جهانیان می‌شوند، کشوری است که جوانانش خواب و خوراک را بر دشمنان این مرزوبوم حرام کرده‌اند، مورد توجه رسانه‌های دنیاست، لنگر آرامش در منطقه است؛ درحالی‌که در ناامن‌ترین و پرتنش‌ترین نقطه دنیا قرار دارد. جان کلام اینکه جمهوری اسلامی ایران، از تنگناها، پیچ‌وخم‌ها و دشواری‌های مسیر روشن پیش‌رو نمی‌هراسد و با گام‌های استوار به‌پیش می‌رود؛ کما اینکه در گذشته این‌گونه بوده، در آینده نیز به‌طور حتم این‌چنین خواهد بود و این راه پرافتخار همچنان ادامه خواهد یافت. ان‌شاءالله./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات