۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۳۷۵۲۸
حجت الاسلام والمسلمین اخوان:

مؤمن هرگز به اعمالی که در دنیا انجام داده مغرور نمی‌شود

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه انسان مومن هرگز به اعمالی که در دنیا انجام داده مغرور نمی‌شود، گفت: انسان مومن مدام نگرانی دارد که کدام یک از اعمالش نزد خداوند مورد قبول واقع شده است.
آیت الله اخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السلام والمسلمین اخوان استاد و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در مسجد شهید بهشتی(ره) گفت: هر انسانی برای خود یک سلسله دغدغه و نگرانی‌هایی دارد تا بتواند آنان را رفع کند و این نگرانی‌ها در هر سن و شأنی متفاوت است.

وی افزود: انسان مومن نیز نگرانی‌های خودش را دارد و تا زمانی که زنده است نمی‌داند مورد اعمالش مورد قبول خداوند واقع شده یا نه، اگر همین انسان تا زمانی که در عالم دنیا است تصور کند که در زمره مغفرت شده‌ها قرار گرفته در اصل فردی مغرور است.

حجت الاسلام والمسلمین اخوان با بیان اینکه خداوند همه انسان‌ها را بنابر خلقت توحیدی خودش خلق کرده است، ابراز کرد: انسان در درگیری با هوای نفس می‌تواند به بالاترین درجه خلقت که همان توحید است دست یابد و یا اینکه در نازل‌ترین بخش انسانیت که حیوانیت است قرار بگیرد.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: انسان تا زمانی که زنده است اگر اهل تدبر باشد و از غفلت بپرهیزد هرگز به اعمال خودش که در نزد خداوند پذیرفته شده مغرور نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اینکه انسان تصور کند وظیفه‌اش را در دنیا انجام داده و خیالش راحت شود یک تخیل است تا انسان خودش را محک نزند و حسابرسی به اعمال نداشته باشد نمی‌فهمد چه کاره است و این کار به سهولت انجام نمی‌شود بنابراین همه مومنان نگران هستند که آیا مومن از دنیا می‌روند و یا خیر./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات