۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۳۷۵۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شورای فرهنگ عمومی تشریفاتی نباشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برای بهره‌گیری از مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی آن تعریف شود تا این شورا از حالت تشریفاتی بیرون بیاید.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور سید محمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، اظهار داشت: کارهای فرهنگی باید به‌صورت میدانی انجام شود تا همه مسؤولان و آحاد مردم در ارتقای فرهنگ عمومی دخیل باشند.

وی افزود: خداوند در قرآن به همه انسان‌های سفارش کرده که کارها را با مشورت کردن به سرانجام برسانند و «تعاونوا علی آلبر و التقوی» در قرآن هم تأکید بر همین موضوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: یکی از آفاتی که کشور از آن رنج می‌برد این است که برخی از مردم و مسؤولان «همه با من» را ترویج می‌کنند نه «همه باهم».

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: اگر مسؤولان و مردم در هر پست و جایگاهی که قرار دارند بتوانند با یکدیگر کار کردن را سرلوحه کار خود قرار دهند، کارها به‌سرعت و آسان‌تر انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی، ایجاد حس باهم اندیشیدن و باهم کار کردن در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: برای انجام کارها باید کوتاه‌ترین راه و میانبر را انتخاب کرد تا به‌سرعت به مقصود برسیم و گاهی باهم اندیشیدن و باهم کار کردن مهم‌ترین و بهترین راه میانبر برای رسیدن به هدف است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر اراده مردم تقویت شود، فرهنگ عمومی مردم عوض خواهد شد.

وی افزود: بودجه‌هایی که دولت برای انجام برنامه‌های فرهنگی کشور تصویب می‌کند که گاهی تنها نیم درصد است، کافی نیست؛ در حالی که باید بخش عمده بودجه کشور در راستای امور فرهنگی در جامعه مصرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ عمومی مردم ارتقا یابد، بدون شک مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: دولت باید با تخصیص بودجه برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی به ارتقای فرهنگ کشور کمک کند؛ زیرا اگر ضمانت اجرایی برای مصوبات این شورا وجود نداشته باشد، بدون شک این شورا به نهادی تشریفاتی مبدل خواهد شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات