۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۳۷۵۳۳
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

اسراف در کشور به فرهنگ تبدیل شده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: متأسفانه اسراف در مصرف انرژی به یک کلاس و فرهنگ تبدیل شده که این زنگ خطری برای نسل آینده است.
موالی زاده- شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی موالی زاده- شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سید محمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، با اشاره به نقاط قوت فرهنگ جامعه اسلامی ایران، اظهار کرد: یکی از فرهنگ‌های بسیار مناسب مردم ایران، زیر بار زور نرفتن است.

وی ادامه داد: اخیراً در برابر اظهارات ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا همه دیدند که همه مسؤولان کشور همراه با آحاد مردم در برابر آن اظهارات سخیف ایستادند و دفاعی جانانه کردند.

موالی زاده در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: پیش‌نیاز اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب به آن تأکید دارند، ارتقای فرهنگ کار و سخت‌کوشی است و همت همه مردم و مسؤولان در این زمینه باعث سربلندی جامه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه سکه سخت‌کوشی باید در جامعه رایج شود، اضافه کرد: عرق جبین و تلاش برای رسیدن به ثروت‌های مادی و معنوی ضروری است.

موالی زاده با بیان اینکه اخیراً بسیاری از واژه‌های خوب تغییر معنا پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: در این زمینه می‌توان به واژه زرنگ اشاره کرد که در حال حاضر در جامعه به کسی زرنگ گفته می‌شود که بدون تحصیلات و بدون کار و تلاش بتواند به ثروت و قدرت لازم دست یابد که این خود یک آسیب جدی است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که جامعه ما در کار و تولید ممسک؛ ولی در امر اسراف مصرف است که این یک خطر بسیار جدی برای آیندگان این کشور است.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اسراف در مصرف انرژی به یک کلاس و فرهنگ تبدیل شده و این زنگ خطری برای نسل آینده است.

موالی زاده خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم که با سلایق مختلف، بتوانیم کار کنیم تا در حل و فصل موضوعات کلان ملی به هدف غایی برسیم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات