۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۳۷۵۶۰
رسانه های امروز در یک نگاه؛

اختلاف در لبنان نقشه جدید سعودی ها

آتش به اقتدار ...، درآمدی بر خیزش جهانی مستضعفین، افول دلار؛ پایانی بر امپراتوری آمریکا، تربیون های دشمن، شوالیه‌های ماکرون، عربستان و بی‌نظمی نوین جهانی، بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آتش به اقتدار ...، درآمدی بر خیزش جهانی مستضعفین، افول دلار؛ پایانی بر امپراتوری آمریکا، تربیون های دشمن، شوالیه‌های ماکرون، عربستان و بی‌نظمی نوین جهانی، بخشی از عناوین مهم  رسانه های امروز است که بیشتر به مسأله برجام و مذاکرات موشکی اشاره داشتند.

با توجه به صحبت هایی که در مورد مذاکرات موشکی ایران در مجامع بین المللی مطرح است باید به این نکته اشاره داشت که نگرانی اصلی اتحادیه اروپا و آمریکا از اقتدار و استقلال نظامی ایران در منطقه است که می تواند الگوی برای دیگر کشورها در منطقه باشد چرا که ایران توانسته این اقتدار نظامی خود را در ۴۰ سال تحریم بدست آورد.

یکی دیگر از موضوعاتی که رسانه ها به آن اشاره داشتند اقامت و استعفای اجباری نخست وزیر لبنان سعد الحریری در عربستان سعودی بود که با توجه به شکست سیاست های عربستان سعودی در منطقه توسط حزب الله و مقاومت سعودی ها سعی بر این دارد که با سنگ اندازی و اختلاف در لبنان بتوانند حزب الله را تضعیف و سیاست های خود را پیش ببرند.

گفتنی است رسانه ها به موضوعات دیگری از جمله دستاوردهای انقلاب در سال های اخیر اشاره شده که آنها را در ذیل با هم می خوانیم.

آتش به اقتدار ...

روزنامه صبح نو در یادداشتی نوشت: سال پیش در چنین روزی خبری ناگوار و تکان‌دهنده تهران و سراسر کشور را فراگرفت؛ خبری که مثل بمب ترکید، بمبی که صدای ناهنجارش زودتر از خبرش به گوش رسید و بعد ازآن، خود خبر نیز از صداوسیما پخش شد: سردار حسن تهرانی مقدم بر اثر انفجار زاغه مهمات به شهادت رسیده است.

ادامه مطلب...

درآمدی بر خیزش جهانی مستضعفین

روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت: متفکران عالم نیاز به زمان و مکانی دارند که به آنها برای رسیدن به این درک تاریخی کمک کند. آنها محرم و صفر و کربلا و نجف و از همه مهمتر اربعین را برای این هنگامه تاریخی انتخاب کرده‌اند.

ادامه مطلب...

افول دلار؛ پایانی بر امپراتوری آمریکا

تغییر واحد پول جهانی از دلار به هر ارز دیگری خواست تمام اقتصادها و واحدهای پولی معتبر دنیا از یورو و یوآن تا پوند و روبل است.

ادامه مطلب...

تربیون های دشمن

روزنامه صبح نو در سرمقاله خود نوشن: جریان اصلاح طلبی این روزها به جز دفاع از منافع غرب، ظاهراً مسؤولیت دیگری برای خود قائل نیست.

ادامه مطلب...

شوالیه‌های ماکرون

روزنامه جوان نوشت: آیا انجام مذاکرات هسته‌ای و پذیرش برجام، اقدامات فزون‌طلبانه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را متوقف کرد که مذاکرات موشکی متوقف کند.

ادامه مطلب...

عربستان و بی‌نظمی نوین جهانی

گروگانگیری رییس یک دولت توسط یک کشور خارجی امری بی‌سابقه در تاریخ معاصر روابط بین‌الملل و به تمسخر گرفتن تمامی ارزش‌ها و اصولی است که در چند دهه گذشته زیربنای ایجاد سازمان ملل، شورای امنیت و حقوق بین‌الملل بودند.

ادامه مطلب...

نشانه‌های امیدبخش انقلاب اسلامی

روزنامه حمایت نوشت: آنچه امروز بیش از هر چیز، خار چشم دشمنان و بدخواهان این مرزوبوم شده و تحریم‌های اخیر آمریکا با هدف محدود کردن آن به اجرا درآمده‌اند، افزایش توانمندی و اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی است.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است با توجه به ۲۱ آبان ماه سالروز شهادت پدر موشکی ایران شهید حسن تهرانی مقدم روزنامه صبح نو در یادداشتی به این موضوع اشاره داشت که در سنگ قبر ایشان نوشته شده «اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.»/۱۳۲۵//۳۰۲/خ

 
ارسال نظرات