۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۳۷۵۹۳
آیت الله نظری:

رهبر معظم انقلاب نعمتی برای هدایت جامعه هستند

آیت الله نظری وجود رهبری عالم، متقی، مدبر و آگاه در رأس نظام را نعمتی برای هدایت جامعه دانست و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای شخصیتی پاک، مقدس و دارای جایگاه رفیع خانوادگی و روحانی هستند.
آیت الله نظری خادم الشریعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار فرمانده انتظامی و کارکنان پاسگاه ها و کلانتری های شهرستان ساری، بهترین صفت برای بشر را بندگی خداوند متعال دانست و گفت: بشریت در زندگی خود نباید در غیر از مسیر خیر و خدمت گام بردارد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با بیان این که انسان نباید جز در مسیر خیر حرکت کند، افزود: در مجموعه اجتماع آن چه باید به انسان برسد خیر در بندگی خداوند متعال است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که موجود در عالم وجود مطلق هست، بود و خواهد بود، بیان داشت: آنچه زنده بود، هست و خواهد بود خداوند متعال بوده که واحد مطلق است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه همچنین با بیان این که آنچه دارای ابدیت است انسان است، افزود: انسان موجودی است که وجود نداشت، اما با قدرت الهی به وجود آمد و ماندگار خواهد ماند.

وی با اشاره به این که در بین کائنات موجودی که ازلی نبود، اما ابدی خواهد بود انسان است، تصریح کرد: این به آن دلیل است که انسان صفت خدا را پیدا کرده و عمل و بندگی خدا را انجام داده است.

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: وقتی بندگی خدا را تشریح علمی، عقلی و اجتماعی کنیم یک مسأله لازم است و آن هم این است انسانی که می خواهد در اجتماع زندگی کند و زیست اجتماعی داشته باشند باید به همنوع خود کمک و یاری رساند و عمل خیر انجام دهد و بندگی کند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به این که در تشریح اسلام تنها به بندگی خداوند متعال می رسیم، گفت: بندگی خداوند متعال به معنای رفع حاجات بندگان به امر خدا در دین اسلام است.

وی با بیان این که اثر و محصول بندگی خدا در شش جهت فردی، جمعی، مادی، معنوی، دنیوی و اخروی دیده می شود، خاطرنشان کرد: با توجه داشته باشیم که غیر از این شش مورد مورد وجودی دیگری نداریم و در همه موارد اگر انسان می خواهد به خیر برسد باید بندگی خدا را به جای برساند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با بیان این که کسی که گناه و ظلم می کند خود را نشناخته است، افزود: اگر کسی تشخیص بدهد و خود را نیز به خوبی بشناسد امکان ندارد ظلم کند چون ظلم برای بشر اصلاً معنا ندارد.

وی از بشر به عنوان موجودی مقتدر از سوی پرودگار عالم یاد کرد که دارای علم و قدرت است، بیان داشت: چنین موجودی تنها باید به دنبال خیر و بندگی باشد، آن هم بندگی که به معنای وسیعی در اسلام آمده است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که عقل، علم و تمدن هم می گوید بندگی برای انسان خیر است، تصریح کرد: اگر خداوند توفیق بندگی به هر یک از انسان ها مرحمت کند به طور حتم همه مسائل و مشکلات فردی و جمعی به راحتی رفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت مهم نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت کشور اشاره کرد و گفت: امنیتی که امروز ما در سطح کشور و استان داریم به برکت تلاش های شبانه روزی پلیس جمهوری اسلامی ایران است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که خدمات نیروی انتظامی کشورمان در همه سطوح قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: هوشیاری و آمادگی نیروی پلیس کشورمان موجب برقراری یک امنیت پایدار در همه بخش های کشور شده است.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که امنیت مهم ترین مؤلفه رشد و توسعه هر کشوری است، تصریح کرد: وجود امنیت در کشورمان یک نعمت بزرگ است که باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان این که نیروی انتظامی کشورمان همواره حافظ نظم و امنیت مناطق مختلف کشورمان بوده است، گفت: این نیروی زحمت کش یک جمعیت برجسته، خجسته و شایسته در نظام اسلامی هستند و تقدیر از این زحمت کشان لازم است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش پایانی سخنان خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان سکه اعتبار شیعه در جهان یاد کرد و گفت: امروز این نظام دینی در عرصه های مختلف با پشتوانه عظیم مردمی توانسته به یک جایگاه ارزشمندی در جهان دست پیدا کند.

آیت الله نظری خادم الشریعه وجود رهبری عالم، متقی، مدبر و آگاه در رأس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نعمتی برای هدایت جامعه اسلامی دانست و افزود: حضرت آیت الله خامنه ای شخصیتی پاک، مقدس و دارای جایگاه رفیع خانوادگی و روحانی هستند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات