۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۳۷۶۷۲
نائب رییس مجلس:

تولید علم مانع از وابستگی کشور به بیگانگان می شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تولید علم مانع از وابستگی اقتصادی کشور به بیگانگان می شود، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نیازمند حرکت به سمت دانش روز و فناوری های نوین است.
پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار جمعی از صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه ربع رشیدی تبریز، اظهار داشت: تولید علم منجر به اقتدار نظام و استقلال حقیقی کشور در مقابله با استکبار خواهد شد.

وی با بیان این‌که تولید علم مانع از وابستگی اقتصادی کشور به بیگانگان می شود، خاطرنشان کرد: توجه به علم و دانش راه برون رفت از مشکلات است، اگر در برخی عرصه ها توان علمی داشته و خودکفا به معنای حقیقی کلمه باشیم، به یقین وابستگی کشور به غرب و صاحبان فناوری و اقتصاد بزرگ کمتر خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که انگیزه و اعتقاد جوانان ایرانی برای تعالی علمی و فناوری بسیار بالا و قابل توجه است، تصریح کرد: توسعه شرکت های دانش‌بنیان در سال های اخیر و توجه به ارتقای دانش روز فعالان صنعتی بارقه های امید در تعالی اقتصادی کشور را فراهم کرده است.

پزشکیان برگزاری جشنواره و نمایشگاه فناوری ربع رشیدی را فرصتی برای ارتباط صنعت و دانشگاه دانست و افزود: باید به فناوران، خلاقان و نوآوران بهاء دهیم، اگر نتوانیم از ذخایر انسانی خود بهره مند شویم، فرار مغزها به سمت کشورهای غربی گسترش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای گوشه‌ای از ظرفیت و توانمندی جوانان دانشمند ایرانی بوده است، افزود: باید باور کنیم که می‌توانیم و در این مسیر به جای توجه به شعار، به علم و فناوری تکیه کنیم، مشکل آنجاست که هر کسی با هر تخصص بی‌ربطی درخصوص مسائل مختلف نظر می دهد.

نائب رییس مجلس با اشاره به این‌که در مسیر تعالی علمی و تولید دانش بایستی از شعارگرایی فاصله گرفته و به سمت اقدامات جدی و کارشناسی حرکت کنیم، گفت: متأسفانه وضعیت امروز دانشگاه های کشور اسف‌بار است، مراکز علمی تنها به مصرف کننده دانش دست چندم غرب تبدیل شده اند.

پزشکیان با بیان این‌که عدم استقلال در عرصه های علمی و فناوری در کشور منجر به وابستگی در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی می شود، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نیازمند حرکت به سمت دانش روز و فناوری های نوین است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات