۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۳۷۷۶۹
حجت الاسلام علوی تهرانی:

مرام و مسلک امام حسین به واسطه جلسات عزاداری حفظ می‌شود

رییس بنیاد فارس المؤمنین گفت: گریه بر امام حسین(ع) اهداف امام را زنده نگه می‌دارد؛ مرام و مسلک امام حسین(ع) به واسطه جلسات و روضه‌ها حفظ می‌شود به همین علت این مجالس خار چشم دشمن است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که صبح امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، در ادامه بحث فضیلت اشک و گریه بر امام حسین(ع)، گفت: نصرت و یاری امام حسین(ع) اشکال و وجوه مختلفی دارد. گاهی نصرت، با نفس و جان است که تنها نصیب ۷۲ نفر یار و همراه امام حسین(ع) در کربلا شد.

وی افزود: انواع دیگر نصرت به صورت زبانی، بصری و یدی است که به استناد زیارت امام حسین(ع) در نیمه رجب و شعبان، یاری با حزن قلب و اشک چشم نیز میسّر است. گریه و اشک بر امام حسین(ع) به نوعی احسان و صله به حضرت فاطمه(س) و یاری کردن دخت گرامی نبی اکرم(ص) است.

رییس بنیاد فارس المؤمنین با بیان اینکه اولین کسی که با اشک و گریه امام حسین(ع) را یاری کرد وجود نازنین حضرت فاطمه(س) بود، ابراز داشت: گریه بر امام حسین(ع) اهداف امام را زنده نگه می‌دارد؛ مرام و مسلک امام حسین(ع) به واسطه جلسات و روضه‌ها حفظ می‌شود به همین علت این مجالس خار چشم دشمن است.

وی با اشاره به اینکه اشک و گریه اگر هدف‌دار باشد، راهگشای مشکلات خواهد بود، عنوان کرد: گریه بر امام حسین(ع) ادای حقوق اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام علوی تهرانی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم مجوز برای اشک بر سوگ امام حسین(ع) وجود دارد، آیه 23 سوره مبارکه شورا، تنها مزد و پاداش پیامبر را در برابر هدایت امت، محبت و مودت نسبت به اهل و خاندان پیامبر اکرم(ص) معرفی کرده است و تنها این محبت و مودت است که به اندازه رسالت پیامبر(ص) ارزش دارد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جایی که مودت و محبت به اهل بیت(ع) ناجی انسان خواهد بود، روی پل صراط است که پلی روی جهنم، بسیار داغ و لرزان، از مو باریکتر، از شمشیر تیزتر و از شب تاریکتر است و از پیامبر اکرم(ص) روایت است کسی از آن رد نمی‌شود مگر کسی که برات محبت علی ابن ابیطالب را داشته باشد./966/پ202/ب1

ارسال نظرات