۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۳۷۷۷۴
با حضور امت حزب الله؛

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در قیامدشت به خاک سپرده شد

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی قیامدشت برگزار شد.
شهدای گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خاکسپاری شهدای گمنام در مراکز آموزشی و دانشگاه ها سبب زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان خواهد شد.

در همین راستا مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام ۱۹ و ۲۰ ساله دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق قیامدشت برگزار شد.

این مراسم با حضور مسؤولان قیامدشت، ری و پاکدشت، دانشجویان، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم شهید پرور منطقه قیامدشت بخش خاوران شهرستان ری از مقابل مسجد صاحب الزمان(عج) قیامدشت آغاز و به سمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق ادامه داشت.

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس پس از قرائت زیارت عاشورا در خیابان شهید باهنر قیامدشت، بر روی دستان مردم به سمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق تشییع و بعد از اقامه نماز میت به امامت امام جمعه قیامدشت بر ابدان مطهر این شهدا  پیکرهای پاک این ۲ شهید در جنب مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قیامدشت به خاک سپرده شدند.

این ۲ شهید دفاع مقدس که ۱۹ و ۲۰ سال سن داشتند در ۲ عملیات کربلای ۴ منطقه ام‌ الرصاص و والفجر ۵ در منطقه پنجوین به شهادت رسیده بودند.

شایان ذکر است عملیات کربلای چهار نام عملیات نظامی تهاجمی نیروهای ایرانی در جنگ ایران و عراق است که با رمز محمد رسول‌الله در محور ابوالخصیب به صورت گسترده در تاریخ پنجم دی ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه انجام شد و همچنین عملیات والفجر پنج با رمز یا زهرا در منطقه کوهستانی چنگوله حد فاصل شهرهای مهران و دهلران در ساعت ۲۴ روز ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۲ با هدف آزادسازی بلندی های منطقه چنگوله به اجرا در آمد.

در این برنامه سخنرانی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت از سوی مداحان اهل بیت انجام شد.

گفتنی است مراسم وداع با پیکر مطهر این دو شهید شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) قیامدشت برگزار شده بود.

قیامدشت در ۱۵ کیلومتری جاده خاوران و در انتهای جنوب شرقی حریم منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع گردیده است./804/پ203/ب1

ارسال نظرات