۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۳۷۸۰۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مدافعان حرم، جنایات پنهان درتوطئه‌های استکبار را آشکار کردند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مدافعان حرم به امر خدا عمل کرده و از وطن آواره شدند و راحتی ها را زیر پا گذاشتند؛ آنان به یاری جبهه حق شتافتند تا جنایاتی را که زیر توطئه‌های استکبار پنهان بوده آشکار کردند.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در مراسم اولین سالگرد خبرنگار مدافع حرم «شهید محسن خزایی» در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان گفت: درادبیات امروز جهان واژه «شهید»  برای همگان آشنا است.

وی افزود: قرآن کریم با واژه شهید و شهادت سر و کار ندارد اما احادیث و روایات معصومین، مقتول در راه خدا را شهید می پندارند.

آیت الله سلیمانی به بیان دلیل نامگذاری مقتول در راه بعنوان شهید پرداخت و ابراز داشت: مفسران و محققان چند جهت را برای این نامگذاری بیان کرده‌اند که یکی از آنها این است که خدا بر بهشتی بودن مقتولان در راه خدا گواهی داده است.

وی عنوان کرد: مقتول در راه خدا در هنگام شهادت، فرشتگان رحمت و مغفرت را بر بالای سر خود مشاهده می‌کند و فرشتگان بشارت الهی را به اینان نوید می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مدافعان حرم به امر خدا عمل کرده و از وطن آواره شدند و راحتی ها را زیر پا گذاشتند؛ آنان به یاری جبهه حق شتافتند تا جنایاتی را که زیر توطئه‌های استکبار پنهان بوده آشکار کردند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کرد: مقتولان در راه خدا نعمت‌های بزرگ الهی را مشاهده می‌کنند چون آنان نزد پروردگار خود روزی‌خور هستند.

آیت الله سلیمانی گفت: کشته‌شدگان در راه خدا همچون محسن خزایی شاهد، حاضر، ناظر و شاهد اعمال ما هستند./831/پ202/ب1

ارسال نظرات