۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۳۷۸۱۶
در هفت‌ماهه سال جاری صورت گرفت؛

تمدید و تجدید اسناد اجاره هزار رقبه وقفی در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در هفت‌ماهه سال ۹۶ برای هزار و ۱۵۸ رقبه موقوفه استان تمدید و تجدید اسناد اجاره صورت گرفت.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هفته وقف، با اشاره به عملکرد نهاد اوقاف استان در هفت‌ماهه سال جاری اظهار کرد: این نهاد در سه زمینه موقوفات، بقاع متبرکه و مباحث فرهنگی ورود و فعالیت دارد.

وی افزود: درزمینهٔ موقوفات چند مورد اهمیت زیادی دارد که یکی از آنها احیای موقوفات است تا موقوفه‌هایی که دست‌خوش تجاوز شده‌اند احیا شوند که در این راستا تمدید اجارات و به‌روز کردن اجارات نقش مهمی دارد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: در هفت‌ماهه سال 96 تمدید و تجدید اسناد اجاره رقبات وقفی برای هزار و 158 رقبه استان صورت گرفت.

به گفته وی در این مدت همچنین برای 110 رقبه مغفول و جدید الکشف تنظیم اولیه اسناد اجاره رقبات انجام شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به بازدید میدانی از دو هزار و 68 رقبه وقفی برای تعیین تکلیف و رسیدگی به این موقوفات در هفت‌ماهه سال جاری، ادامه داد: افزون بر این در مدت مزبور برای 15 بقعه متبرکه طرح‌های جامع تهیه شده است.

وی تکمیل پروژه‌های عمرانی موقوفات در شهرستان‌های بجنورد و شیروان شامل پروژه 9 واحدی، پروژه 2 واحدی پروژه موقوفه ثروتی را از دیگر اقدامات نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این مدت ذکر کرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در ادامه با اشاره به تصویب طرح کشت زعفران به مساحت پنج هکتار در شهرستان فاروج و پیگیری اجرای آن در راستای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: در این مدت یکی از اقدامات مناسب درزمینهٔ اراضی باغات و زمین‌های کشاورزی این بود که در فاروج زمین 27 هکتاری وقفی به طرح کشت زعفران تبدیل شد تا به جای چغندر در آن زعفران کاری صورت گیرد تا درآمد بیشتری نصیب موقوفه شود.

وی احداث باغ در اراضی وقفی به مساحت 18 هزار مترمربع در راستای اقتصاد مقاومتی در بجنورد و اسفراین و شروع عملیات احداث بقاع متبرکه سیدابراهیم روستای چهاربرج، سید عسگر تخته چرمه شیروان و باباگلی روستای فتح‌آباد اسفراین را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که در هفت‌ماهه سال جاری به همت نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اجرایی شده است./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات