۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۷۸۷۴
اسفندماه سال۹۷؛

همایش بین‌المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی اسفندماه سال97 همایش بین‌المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی این همایش بین‌المللی را به منظور تبیین آموزه‌های دینی مرتبط با مسأله جاودانگی نفس، در پنج موضوعِ مفهوم مرگ، مفهوم جاودانگی، ملاک این همانی شخصی، بقای پس از مرگ و حیات پس از مرگ برگزار خواهد کرد.

مقالاتی که در موضوع بقای پس از مرگ تهیه می‌شوند، می‌توانند در شش زیر شاخه ریشه‌های تاریخی اعتقاد به بقاء، بقاء در ادیان و مذاهب مختلف، انواع بقاء، استدلال‌ها برای بقاء، تبیین‌های دوگانه انگارانه و تبیین‌های غیر دوگانه انگارانه به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال شوند.

همچنین مقالاتی که در موضوع حیات پس از مرگ نگاشته می‌شوند، می‌توانند در پنج زیرشاخه، دیدگاه‌ها درباره سرنوشت انسان پس از مرگ، برزخ، معاد روحانی و جسمانی، قیامت و بهشت و دوزخ تنظیم شود.

شرکت کنندگان در این همایش می‌توانند مقالات خود را در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ارائه کنند.

مهلت ارسال چکیده مقالات 10 خرداد 97 بوده و اصل مقالات نیز 15 مهر ماه همان سال باید به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال شود.

تنها مقاله‌هایی مورد داوری قرار خواهند گرفت که درباره «مسأله جاودانگی نفس» و در موضوعات یاد شده باشد و همچنین بتواند دیدگاه‌های فیلسوفان مشاء، اشراق، حکمت متعالیه، عرفان نظری، دیدگاه متکلمان مسلمان، الهی دانان یهودی، مسیحی و فیلسوفان ذهن معاصر تبیین کند.

همایش بین‌المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت در قم، چهار راه شهدا، ابتدای خیابان معلم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در این همایش می‌توانند به تارنمایhttp://seminars.ir/soul2 و یا رایانامه soul2@isca.ac.ir  مراجعه کنند./ت۳۰۳

ارسال نظرات