۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۵۳۷۸۷۹
امام جمعه موقت مشهد:

دنیاگرایی مسؤولان بلای خانمان سوز جامعه اسلامی است

​حجت الاسلام و‌‌المسلمین فرزانه به عوامل بقا و نابودی امت اسلامی اشاره کرد و گفت: دنیا گرایی مسؤولان و مدیریت ناصحیح آن‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند جامعه اسلامی را به نابودی بکشاند.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد امشب در سلسله برنامه های تبلیغی ـ مذهبی دهه آخر ماه صفرالمظفر در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نسبت به شرایط جامعه اسلامی پس از خودشان حساس بوده و برای بقای آن اقداماتی انجام دادند، گفت: پیامبر اکرم(ص) در اولین گام برای بقای جامعه و امت اسلامی، آن‌ها را به تمسک به قرآن و عترت توصیه کردند.

وی ادامه داد: قرآن، نقشه راه امت اسلامی است که در آن نیازها، مشکلات و راه‌حل‌ها نیز ارائه شده است لذا هرچه به قرآن و قرائت و درک آن نزدیک تر باشیم، آینده امت اسلامی قرص و محکم‌تر خواهد بود؛ در این میان درک و فهم قرآن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که عمل به قرآن در گرو فهم و درک آن است.

وحدت؛ عامل بقای امت اسلامی

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه بندگی خداوند بدون عترت و ولایت مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد، ابراز کرد: یکی دیگر از عوامل حفط و بقای جامعه اسلامی، وجود حضرت فاطمه(س) است که راه دین و اسلام را تضمین کردند؛ بدون حضرت فاطمه(س)، ولایت و امامت از اسلام حذف می‌شد و امروز به اندازه‌ای از اسلام باقی‌ می‌ماند که از آیین مسیح باقی مانده است، ایشان پس از رحلت پیامبر(ص) در یک بازه زمانی کوتاه به تنهایی در یک مبارزه به حفظ امامت و ولایت پرداختند.

حجت الاسلام و‌‌المسلمین فرزانه تصریح کرد: عامل دیگری که حفظ و بقای جامعه اسلامی را در پی دارد، اتحاد و همبستگی است، امری که هرجا وجود داشته موفقیت و پیروزی به دست آمده است مانند عراق، سوریه و لبنان که با این نگرش بر دشمنان‌شان فائق آمدند؛ ‌با این وجود تفرقه امت اسلامی را با شکست مواجه و دین و اسلام را نابود می‌کند.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: امت اسلامی باید دنیای آباد را در جهت تکامل خویش برای رسیدن به آخرتی آباد قرار دهد، حال اگر با دنیا‌خواهی اصل را بر دنیا قرار داده و آخرت را فراموش کند، رو به شکست و زوال حرکت خواهد کرد؛ دنیا برای تقویت ایمان و اخلاق، حفط آبروی دینی و انجام کار‌های خیر و صالح است.

آتش دنیاگرایی به جان مسؤولان نظام

وی گفت: یکی از بلایای خانمان سوزی که می‌تواند امت اسلامی را نابود کند، به فرهنگ تبدیل شدن دنیا‌گرایی است و این امر زمانی صورت می‌گیرد که مدیران و مسؤولان جامعه به دنیاگرایی روی بیاورند؛ متأسفانه این آتش در نظام جمهوری اسلامی ایران روشن شده و امیدواریم نیروهای اصیل و انقلابی آن را خاموش کنند در غیر اینصورت امت اسلامی هلاک و نابود می‌شود.

حجت الاسلام و‌‌المسلمین فرزانه با بیان این‌که سوء مدیریت می‌تواند جامعه را به سمت نابودی ببرد، خاطرنشان کرد: امروز در جامعه شاهد رشد مواردی چون طلاق، بیکاری،‌ فساد و غیره هستیم؛ این کشور نشان داده که انسان‌های خوبی دارد لذا مشکل از ملت نیست و از طرفی غنی‌ترین منابع و امکانات را در اختیار دارد لذا مشکل را در سوء مدیریت باید دنبال کرد./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات