۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۳۷۸۸۵
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد؛

اعلام ۵۰ ویژه برنامه دهه پایانی صفر در حرم مطهر رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به ۵۰ ویژه برنامه دهه پایانی صفر گفت: رویکرد تبلیغی و فرهنگی در آستان قدس توسعه فرهنگ دینی و اسلام ناب محمدی و تحلیل سیره امام رضا(ع) است.
نشست خبری دهه پایان یصفر نشست خبری دهه پایانی صفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس دوشنبه در جمع خبرنگاران در قرارگاه معین الضعفا، گفت: رویکرد تبلیغی و فرهنگی در آستان قدس توسعه فرهنگ دینی و اسلام ناب محمدی و تحلیل سیره امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: 50 ویژه برنامه برای ایام پایانی صفر از جمله خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رییسی و همچنین شعرخوانی به زبان های عربی، فارسی و آذری در نظر گرفته شده است.

 معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس ابراز داشت: در شب شام غریبان امام رضا(ع) کاروان خادمان عزادار در صحن انقلاب با مدیحه سرایی ذاکر اهل بیت مهدی رسولی و شعرخوانی پیرغلام امام حسین و امام رضا, آقای موید انجام خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: روزانه 20 جلسه سخنرانی با حضور سخنرانان کشوری حجج الاسلام والمسلمین پناهیان، رفیعی، میرباقری، ماندگاری و فرزانه و همچنین مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت احسان پور، واعظی، طاهری، مطیعی، کریمی، میرداماد و بنی فاطمه و ذاکران آذری زبان سلامی و مشکینی  در رواق ها و شبستان ها برگزار می شود.

وی با اشاره به سه اجتماع بزرگ رضوی در مشهد  گفت: اجتماع خاص رضوی با حضور زائران پیاده روز یکشنبه 30صفر همراه با مدیحه سرایی مطیعی و رسولی برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس خاطرنشان کرد: در روز 29 صفر ویژه برنامه اجتماع 4000هیات مذهبی بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی آیت الله علم الهدی و مدیحه سرایی میرداماد و واعظی برگزار می شود که هیات های مذهبی باتوجه به وقت قبلی می توانند در رواق و شبستان و صحن های حرم مطهر به اجرای برنامه و عزاداری بپردازند.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: برای اولین بار اجتماع 20هزار نفری زائران پاکستانی شرکت کننده در پیاده روی اربعین در صحن غدیر انجام خواهد گرفت.

وی اذعان کرد: برنامه رسم دعبل در شش روز پایانی ماه صفر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد گوهرشاد با حضور شعرای آئینی شیعه و سنی از جهان اسلام از جمله آقایان سازگار، آسمان و گلبهی اجرا می شود.

حجت الاسلام حسینی از برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح ملی از کتاب های منابع پابوس، هیات و رسم حضور در بین زائران و هیات های ایرنی و در عرصه بین الملل کتاب انسان 250 ساله به زبان های اردنی، عربی، ترکی و آذری و در بخش کودکان از کتاب کبوتران حرم خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه خادم الجواد با حضور ده ها هزار دانش آموز روز چهارشنبه در صحن جامع رضوی جهت عرض ارادت و تسلیت و همچنین روایت گری سیره اهل بیت از سوی ذاکران نوجوان در رواق امام خمینی و یاران خراسانی برای هیات های نوجوان دختر و پسر در دارالهدایه برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس گفت: همایش مبلغان، مدیران و مسوولان هیات های مذهبی روز شنبه در تالار قدس کتابخانه حرم مطهر رضوی برگزار می شود که در این مراسم تولیت آستان قدس، حکم خادم فرهنگی افتخاری حجج الاسلام والمسلمین پناهیان و ماندگاری و مداحان اهل بیت آقایان سعید حدادیان و میثم مطیعی را به آنان تقدیم خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: خیمه امت در رواق غدیر با حضور عزاداران کشورهای مختلف با روزانه هفت سخنرانی به زبان های عربی، اردو، انگلیسی برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: نشست تخصصی فرهنگیان و عزاداران رضوی 26 آبان با حضور خانم افتخاری به عنوان سخنران ویژه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی است.

رئیس تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس از شب شعر بین المللی با حضور شاعران ده کشور اسلامی در مرکز همایش های دائمی آستان قدس و محفل مشکات النور با حضور قاریان داخلی و خارجی خبر داد.

وی گفت: ویژه برنامه زنان فاطمی، سوگواران رضوی، با حضور 5000 بانوی هیاتی در رواق حضرت زهرا(س) و همچنین حدود 4000مبلغ دینی و 7000 خادمیار افتخاری در این ایام به اجرای برنامه های تبلیغی و دینی، امدادی و فرهنگی خواهند پرداخت.

شایان ذکر است گردهمایی خادمان فرهنگ رضوی در هشتم ربیع الاول، سالروز امامت حضرت مهدی(عج) به شکرانه خدمت برگزار خواهد شد./9705/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات