۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۳۷۸۸۷
مبلغ و پژوهشگر علوم دینی:

حضور ملائک و طرد شیاطین ثمره انس با قرآن کریم است

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه برکت، حضور ملائک و طرد شیاطین سه ثمره انس با قرآن کریم است، گفت: هنوز قرآن در جامعه اسلامی به عنوان کتاب زندگی مطرح نیست.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی مبلغ و پژوهشگر علوم دینی امشب در حسینیه ثارلله ارومیه با اشاره به برکات مادی و معنوی انس با قرآن در زندگی بشر، اظهار داشت: متأسفانه آن چنان که باید قرآن وارد متن زندگی مردم نشده است.

وی با بیان اینکه قرائت قرآن در منزل سه ثمره عمده را به دنبال دارد، گفت: برکت در آن خانه ای که قرآن قرائت می شود نازل و ملائکه در آن منزل حضور می یابند و شیاطین از این منازل دور می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی قرآن و اهل بیت(ع) را رشته ارتباط با خداوند دانست و افزود: حقیقت و باطن قرآن و اهل بیت(ع) یکی است به طوری که وجود مبارک چهارده معصوم و نبی مکرم اسلام(ص) همان وجود نورانی قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه تمام اسمای الهی در این کتاب نورانی جمع است، ابراز داشت: به طور قطع و یقین انس با قرآنی که جای جای آن تجلی اسمای الهی سبب خواهد شد تا حضور خداوند در زندگی انسان بیش از پیش جلوه گر شود.

این مبلغ و پژوهشگر علوم دینی با انتقاد از عدم توجه به جایگاه ویژه قرآن در جامعه اسلامی، گفت: قرآن هنوز در جامعه ما به عنوان کتاب زندگی معرفی و جای گیر نشده است، قرآن تنها زینت مجالس و خانه ها است و از مفاهیم والای آن برای ترقی معنوی زندگی بشر غفلت شده است.

وی قرائت، مطالعه ترجمه و تفسیر قرآن، حفظ  و عمل به مفاهیم والای این کتاب شریف را از مصادیق انس با قرآن عنوان و تصریح کرد: اینکه می گوییم برای خواندن قرآن وقت نمی کنیم صحیح نیست ما انگیزه کافی برای این کتاب نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و وجود هزاران شبکه ماهواره ای و سایت های مستهجن، ادامه داد: اگر به امید شورای عالی فضای مجازی بنشینیم ایمان فرزندانمان را درو خواهندکرد.

وی با بیان اینکه اعضای این شورا از سران سه قوه برگزیده شده اند، گفت: اینها به قدری سرشان شلوغ است که هر سه ماه یکبار فرصت می کنند تا جلسه ای برگزار کنند اگر به آنها چشم امید داشته باشیم جوانانمان از دست خواهد رفت./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات