۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۳۷۹۰۳
حجت الاسلام والمسلمین نریمانی در گفت وگو با رسا:

مسؤولان برای کاهش آلام زلزله زدگان تمام امکانات را بسیج کنند

نماینده مردم کرمانشاه در خبرگان با بیان این که مسؤولان باید در کمک رسانی به زلزله زدگان اهتمام لازم را داشته باشند، گفت: مشکلات حجم بسیاری بالایی دارد و امکانات کم است اما باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین امان نریمانی

حجت الاسلام والمسلمین امان نریمانی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جانباختن جمعی از هموطنان در زلزله غرب کشور را تسلیت گفت و به ارزیابی روند امدادرسانی آسیب دیدگان زلزله پرداخت و افزود: در اینگونه حوادث و مصیبت ها مسؤولان و افراد هر اندازه تلاش کنند کم بوده و جای خالی را پر نمی کند.

وی افزود: نارسایی ها و مشکلات بسیاری وجود دارد، خوشبختانه رهبر معظم انقلاب به همه نیروها و دستگاه ها از جمله نیروهای مسلح  و دولت دستور دادند که با کمک مردم همه امکانات را برای امداد رسانی به کارگیرند و در جهت کاهش آلام مصیبت دیدگان تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی با بیان این که مردم باید در مواجهه با اینگونه حوادث که برای آزمایش انسان است صبر و بردباری داشته باشند، اظهار داشت: هر کس هرکاری که می تواند انجام دهد بدون توجه به داشتن مسؤولیتی باید کمک کند.

وی ادامه داد: مسؤولان هم باید در حد توان به وظیفه خود به خوبی عمل کنند و در کمک رسانی به زلزله زدگان اهتمام لازم را داشته باشند، مشکلات حجم بسیاری بالایی دارد و امکانات کم است اما باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوادث همانند زلزله طبیعی است، ابراز داشت: البته مسؤولان باید از سال ها پیش برای مقاوم سازی و برنامه ریزی در راستای پیشگیری از آسیب ها اقدام می کردند نه این که امروز بعد از حادثه بخواهند وارد کار شوند.

وی عنوان کرد: مسؤولان کشوری نه تنها برای زلزله بلکه برای مسائل دیگر همانند سیل و کمبودها باید برنامه ریزی های لازم را داشته باشند تا پیشگیری صورت گیرد و شاهد تلفات جانی و مالی کمتری باشیم اما متأسفانه عادت نکردیم و این نقصان در همه جا وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی با اشاره به حضورطلاب در یاری رسانی به زلزله زدگان خاطرنشان کرد: برخی دوستان از حضور کم روحانیت گلایه مند بودند، حضور طلاب و روحانیت می تواند سبب تسکین آلام مردم و تقویت روحیه آن ها شود.

وی اضافه کرد: طلاب می توانند به بیمارستان ها و چادرها سرکشی کنند و به مردم روحیه بدهند، فعالیت طلاب جنبه فرهنگی و تبلیغی دارد و می تواند اثرگذار باشد، کار نهادهای حوزوی در اعزام طلاب برای یاری رسانی آسیب دیدگان و دلجویی و تسکین آلام آن ها ارزشمند است./1323/ت302/ب1

ارسال نظرات