۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۳۷۹۰۴
آیت الله علما در گفت وگو با رسا:

مسؤولان برای جبران خسارات زلزله برنامه ریزی کنند

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به روند امدادرسانی به زلزله زدگان، گفت: با توجه به وسعت کار هنوز مشکلاتی وجود دارد که مسؤولان باید در کمک رسانی و امداد رسانی سرعت بیشتری داشته باشند.
آیت الله علما

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، روند کمک رسانی و امداد رسانی به زلزله زدگان و آسیب دیدگان را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت: این موضوع بسیار وسعت دارد و چند شهر و روستاهای بسیاری گرفتار آن هستند.

وی افزود: خوشبختانه همه مسؤولان و نهادهای مربوطه همانند استانداری، سپاه، بسیج، ارتش و نهادهای دیگر پای کار هستند، وزیر کشور، برخی نمایندگان و شخصیت های دیگر نیز در کرمانشاه حضور پیدا کرده و از مناطق بازدیدی داشتند و در جلسات ستاد بحران استان شرکت کردند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان این که همه مسؤولان پای کار هستند اما وسعت خرابی و مشکلات بسیار است، اظهار داشت: روز نخست حادثه که وضعیت بسیار شدت داشت و بحرانی بود کارها نسبتا پیش رفت، در بازدیدی که از بیمارستان داشتیم بسیار خوب به کارها رسیدگی می شد.

وی ادامه داد: با وجود این که بیمارستان مملو از جمعیت بود اما کسی شکایت و ناراحتی نداشت و تمام پرسنل نیز فعالیت می کردند و حتی از برخی استان ها به عنوان نیروهای کمک کننده حضور داشتند، خوشبختانه همه پای کار بودند و خدمت می کردند.

آیت الله علما با بیان این که قهرا مشکلاتی وجود دارد اما مسؤولان با تمام وجود در حال کار و فعالیت هستند، ابراز داشت: با توجه به وسعت کار هنوز مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن طبیعی است اما مسؤولان باید در کمک رسانی و امداد رسانی سرعت بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: ما چند سالی است که دست به گریبان این قضیه هستیم، مسؤولان ابتدا باید کمک های اولیه و امکاناتی همانند آب، نان، چادر و غذا را فراهم کنند و بعد از آن باید به صورت اساسی برنامه ریزی و تصمیم گیری شود چرا که وسعت خرابی ها بسیار زیاد است.

مردم کرمانشاه پای آرمان های اسلام و انقلاب ایستاده اند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برخی از مناطق نیاز به ساخت و ساز دارد که مسؤولان باید کمک لازم را داشته باشند، همچنین مناطقی نیازمند تعمیر هستند که باید این کارها به صورت جدی پیگیری شده و برای آن ها برنامه ریزی شود.

وی با انتقاد از برخی جریان ها برای سوء استفاده از جریان زلزله و القائات نادرست به جامعه، خواستار عدم توجه مردم به این القائات شد و اضافه کرد: مردم باید اخبار و مطالب را از منابع درست و رسمی دریافت کنند و به مطالب دیگران توجه نداشته باشند، عده ای از این فضا سوء استفاده می کنند که مسؤولان باید در این عرصه نیز به وظیفه خود عمل کنند.

آیت الله علما با اشاره به سوابق درخشان مردم انقلابی کرمانشاه در دفاع از اسلام و انقلاب گفت: مردم کرمانشاه کسانی هستند که 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را دیده اند و با دشمن مقابله کرده اند و پای اسلام و انقلاب ایستاده اند، مردم این دیار مردمی کارآمد، حادثه دیده و آبدیده هستند که ان شاءالله از این حادثه هم به خوبی عبور می کنند./1323/ت301/ب1

ارسال نظرات