۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۳۷۹۴۷
نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت مخاطب شناسی در فضای مجازی

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گردانندگان فضای مجازی باید دانشجویان و دانش آموزان را به عنوان مخاطب ویژه خود درنظر بگیرند چرا که این دسته از مخاطبان بیشترین تاثیرپذیری را از فضای مجازی دارند.
عبداله حاتمیان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، عبداله حاتمیان نماینده مردم درگز و عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن روند برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال، اظهار داشت: ضرورت برگزاری چنین نمایشگاهی در ارتقای سطح فرهنگی بسیار احساس می شود و بدون شک برگزاری آن با تاثیرات مثبتی همراه خواهد بود.

وی افزود: برای مردمی تر نمودن چنین نمایشگاه غنی و پرمحتوایی باید اقدامات ویژه ای انجام گیرد و باید توجه داشت فضای مجازی به همان میزان که می تواند مفید واقع شود می تواند مخرب نیز باشد و برای افزایش تاثیرات مثبت و جلوگیری از تاثیرگذاری های منفی و مخرب نمایشگاه باید برنامه های ویژه ای پیش بینی و اجرا شود.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، فضای مجازی را به دموکراسی تعبیر کرد و بیان داشت: فضای مجازی نیز مانند دموکراسی است زمانی که دموکراسی وجود دارد باید گنجایش های مردم سالاری نیز مهیا شود و فضای مجازی نیز از این حیث مستثنا نیست.

 وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: در کشور به رغم رشد تکنولوژی متاسفانه رشد ظرفیت های تکنولوژی را شاهد نیستیم؛ باید به مردم آگاهی لازم در این باره داده شود این مسأله باید بگونه ای باشد که مردم بتوانند میان رسانه های موثق و غیر موثق و نیز رسانه های اهل از نااهل تمیز قائل شوند.

حاتمیان در خصوص نقش برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال جهت بسترسازی برای رشد آگاهی مردم نسبت به رسانه های محتوا ساز، اظهارداشت: فضای دیجیتال بسیار گسترده است و شاید این امکان برای مردم به آن شکلی که باید فراهم نشود تمامی رسانه های موجود موثق در این فضا را شناسایی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید استقبال کنندگان از نمایشگاه به لایه های دانشجویی و دانش آموزی سوق داده شوند چرا که مسؤولان و محققان به خودی خود جزء استقبال کنندگان همیشگی از نمایشگاه هستند.

حاتمیان خاطرنشان کرد: گردانندگان فضای مجازی باید یک سری از آحاد جامعه از قبیل دانشجویان و دانش آموزان را به عنوان مخاطب ویژه خود درنظر بگیرند چرا که این دسته از مخاطبان بیشترین تاثیرپذیری را از فضای مجازی دارند؛جوان ها بیشترین حضور را در فضای مجازی دارند و به همان نسب بیشترین تاثیر را در ارتقا یا تنزل فرهنگی کشور دارا هستند.

گفتنی است؛ یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال با هدف آشنایی هر چه بیشتر فعالان حوزه دیجیتال و شرکت‌های فعال با آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه رسانه‌های دیجیتال از تاریخ 20 الی 26 آبان در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود./872/د۱۰۲/س

ارسال نظرات