۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۳۷۹۵۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

آل سعود به سراشیبی سقوط نزدیک می شود

عضو شورای علمیه مازندران با اشاره به این که عربستان سعودی بزرگترین پرورش دهنده تروریستم در جهان است، گفت: نقش سعودی ها در اقدامات تروریستی در جهان کاملاً مشهود است و نمونه بارز آن را می توان حملات جنون آمیز ۱۱ سپتامبر آمریکا دانست.
امام جمعه نکا

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با محکوم کردن سیاست های خصمانه آل سعود در برابر کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، آن را ناشی را شکست های متعدد این کشور در منطقه دانست.

وی با بیان این که آل سعود در طی سال های اخیر شکست های بسیاری را در برابر جبهه مقاومت متحمل شده است، افزود: سیاست های منطقه سعودی ها در برابر جبهه مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی ایران کاملاً شکست خورده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سعودی ها فکر می کردند با همراهی آمریکا می توانند خط مقاومت در منطقه را بشکنند و بر کشورهای مستقل و استکبار ستیز خاورمیانه سلطه پیدا کنند، خاطرنشان کرد: اما پس از گذشت چند سال حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی امروز شاهد نابودی کامل تکفیری های جنایت کار در منطقه هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آل سعود پس از شکست سیاست هایش در منطقه امروز بازی دیگری را بر علیه لبنان آغاز کرده است، گفت: سعودی ها تلاش می کنند با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی لبنان را نیز مانند عراق و سوریه ناامن کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که مسیری که آل سعود در آن حرکت می کند به طور حتم راه ذلت و نابودی است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها، سعودی ها را ابزار جنایت های خود در منطقه کرده اند و از آنها علیه ظلم به امت اسلامی منطقه استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقدام اخیر سعودی ها در بازداشت نخست وزیر لبنان به طور حتم توطئه آشکار علیه کشور لبنان است، تصریح کرد: دیکته کردن برخی سخنان دروغین به نخست وزیر لبنان بر علیه ایران اسلامی و حزب الله لبنان از سوی سعودی ها، نشان از خشم آنها از پیروزی های اخیر محور مقاومت در منطقه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عربستان سعودی امروز به کشور منزوی در منطقه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: چراغ سبز آمریکایی ها به مقامات سعودی موجب بروز اقدمات جنون آمیز از سوی مقامات این کشور شده است.

امام جمعه نکا با بیان این که آل سعود جنایت کار در حالی خود را خادم حرمین الشریفین می داند که دستانش به خون هزاران انسان بی گناه در منطقه آغشته است، افزود: امروز همه دنیا به وضوح جنایت های آشکار آل سعود در یمن را می بینند و قضاوت می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عربستان سعودی بزرگترین پرورش دهنده تروریستم در جهان است، خاطرنشان کرد: نقش سعودی ها در اقدامات تروریستی در جهان کاملاً مشهود است و نمونه بارز آن را می توان حملات جنون آمیز 11 سپتامبر آمریکا دانست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دلارهای نفتی سعودی از سوی کشورهای آمریکایی و اروپایی به تسلیحاتی تبدیل می شود که هر روزه بر سر مردم بی گناه یمن فرود می آید، تصریح کرد: از آغاز تجاوز آشکار سعودی ها به یمن تا به امروز هزاران انسان بی گناه به ویژه کودک از سوی این جنایت کاران به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که به زودی آل سعود جنایت کار نیز همراه با صهیونیست ها عمر خفت بار آن به پایان خواهد رسید، خاطرنشان کرد: امروز سعودی ها نیز در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی به مضرترین کشورها برای صلح و ثبات جهانی تبدیل شده اند.

امام جمعه نکا با بیان این که اقدامات جنون آمیز سعودی ها موجب شده کشورهای منطقه در آتش جنگ سوخته است، افزود: امروز مردم کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و یمن در یک شرایط نامناسب در حال زندگی هستند و دلیل این وضعیت سیاست های سعودی ها در منطقه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها از این که در تحولات منطقه هیچ نقشی نداشته باشند عصبانی و ناراحت هستند، گفت: به همین دلیل در طی سال های گذشته تلاش کردند با همراهی عربستان ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه را با پرورش داعش و دیگر گروه های تروریستی بر هم بزنند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که سعودی ها از گروه های تروریستی علیه ملت ایران اسلامی نیز حمایت می کند، خاطرنشان کرد: دلار های نفتی آل سعود صرف پرورش تروریست و صدور آن به دیگر کشورهای جهان می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های بدخواهان انقلاب اسلامی، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کشوری قدرتمند در سطح منطقه به شمار می رود، گفت: آمریکا و همپیمانان غربی و عربی اش باید بدانند که هیچ طرحی در خاورمیانه بدون نظر ایران اسلامی توان اجرایی پیدا نخواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که جمهوری اسلامی ایران اجازه دخالت و توطئه چینی را از سوی آمریکایی ها نخواهد داد، افزود: آمریکا باید بدانند هر طرحی که بخواهد ثبات منطقه را بر هم بزند به طور حتم جمهوری اسلامی ایران در برابر آن خواهد ایستاد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که به طور حتم آمریکایی ها با کمک و همراهی آل سعود تلاش می کنند حاشیه امنی برای صهیونیست های جنایت کار فراهم کنند، خاطرنشان کرد: یکی از طرح های خطرناکی که آمریکایی ها در منطقه دنبال می کنند استفاده از ظرفیت سعودی ها برای آشتی میان اعراب و رژیم غاصب صهیونیستی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سعودی ها باید مراقب اظهار نظرهای خود در برابر جمهوری اسلامی ایران باشند، افزود: ایران اسلامی کشور ضعیفی نیست که هر مقام مسؤولی در کشوری دیگر بخواهد، کشورمان را زیر سؤال ببرد و یا تهدید کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ تهدیدی بر ملت بزرگ ایران سازگار نیست و نخواهد بود، خاطرنشان کرد: این ملت از ابتدای پیروزی انقلاب در صحنه دفاع حاضر بوده و امروز نیز مقتدرانه در این عرصه و صحنه مهم و خطیر حاضر است./۱۳۱۷/ت302/ب1

ارسال نظرات