۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۳۷۹۹۶
حجت الاسلام خدری:

آموزش امدادرسانی به طلاب نقش موثری در کمک به مردم دارد

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه یکی از رسالت های طلاب تبلیغ است در صورتی که نکات امدادی به آنان آموزش داده شود می توانند به مردم کمک کنند.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام رضا خدری ظهر امروز در نشست با مدیرکل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین حوزه های علمیه و هلال احمر گفت: برخی از طلاب حوزه علمیه در قالب گروه های امدادی و جهادی در مناطق مختلف استان فعالیت هایی را دارند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه یکی از رسالت های طلاب تبلیغ است در صورتی که نکات امدادی به آنان آموزش داده شود می توانند به مردم کمک کنند و مساله هلال احمر و نحوه امدادرسانی بیشتر در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه منبر یک رسانه قوی است ابراز داشت: طلاب در صورتی که اطلاعاتی را پیرامون مساله امداد و هلال احمر داشته باشند می توانند در کارهای تبلیغی خود به نحوی از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام خدری خواستار برگزاری جلسه و کارگاهی در باب آموزش امدادرسانی به طلاب و اساتید حوزه شد و گفت: با توجه به ظرفیتی که حوزه های علمیه استان دارند این آموزش ها می تواند بسیار موثر باشد.

حسین درویشی نیز در این جلسه اظهار داشت: همانطور که در آموزش و پرورش و دانشگاه ها دانش آموزان و دانشجویان کانون هایی را برای عضویت در هلال احمر تشکیل داده شده است در برخی از حوزه های علمیه استان طلابی هستند که عضو کانون جمعیت هلال احمر می باشند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: در حال حاضر در حوزه های علمیه استان تعداد هفت کانون را داریم که نیاز است با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد این تعداد افزایش داده شود.

وی افزود: اگر طلاب آموزش های لازم امدادرسانی را ببینند بسیار می توانند در کمک به مردم جامعه به ویژه در زمان هایی که سوانحی اتفاق می افتد موثر باشند./833/پ202/ب1

ارسال نظرات