۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۳۸۰۵۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رسیدگی به همنوع همان یاد خداوند است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تجارت با خدا ظلمت ها را می برد و از طرفی رسیدگی به همنوع همان یاد خداوند است که اگر گره از کار بنده ای باز شود در واقع همان یاد خدا است که در خدمت به خلق متجلی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز 23 آبان در حرم رضوی ضمن عرض تسلیت به ملت و زلزله زدگان کرمانشاه درباره فواید ذکر الهی گفت: در قرآن به این موضوع به فراوانی تأکید شده است که انسان های اهل ذکر در ظلمت های دنیایی قرار نمی گیرند و از آنها این امر دور می شود.

وی با بیان اینکه وقتی که انسان مدام به ذکر الهی مشغول است مشمول الطاف الهی می شود، افزود: در این حالت خداوند و ملائکه بر انسان درود ورحمت می فرستند که این کار سبب می شود انسان در تاریکی های دنیایی قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی در ادامه با اشاره به این مطلب که ظلمت ها به دو قسم مادی و معنوی تقسیم می شوند، اظهار کرد: ظلمت های مادی در تاریکی شبها خلاصه می شود که انسان با عقل خود این موضوع را درک می کند و ظلمت های معنوی همان ظلم و ستم کردن است که اگر به دیگری ظلم و ستم روا دارید  انسان در تاریکی های برزخ قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه افرادی که ظلم می کنند نورانیت خودشان را از دست می دهند، تصریح کرد: در واقع این موضوع از آثار گناهان محسوب می شود چرا که گناه سبب می شود انسانها در ظلمات قرار بگیرند و از طرفی کسانی که مدام به ذکر مشغول هستند از ظلمات دور می شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تجارت با خدا ظلمت ها را می برد و از طرفی رسیدگی به همنوع همان یاد خداوند است که اگر گره از کار بنده ای باز شود در واقع همان یاد خدا است که در خدمت به خلق متجلی شده است./934/پ202/ب1

ارسال نظرات