۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۳۸۰۸۲
امام جمعه بابل:

تجمع اربعین حسینی هویت شیعه را تقویت کرد

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان این که مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال یک حماسه باشکوه بود، گفت: اربعین حسینی سبک تازه ای را در زندگی امروز جامعه اسلامی فراهم کرد که موجب بازگرداندن هویت شیعه شده است.
امام جمعه بابل در دیدار اعضای شورای نگهبان بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امشب در دیدار جمعی از خادمان مراسم پیاده روی اربعین حسینی شهرستان بابل با تسلیت درگذشت هموطنان در استان های غربی کشور، گفت: حادثه مصیبت بار، تلخ و دردناک زلزله در غرب کشور منجر به درگذشت جمعی از هم وطنان عزیز شدو لازم است که همه افراد برای کمک و یاری این مردم عزیز تلاش کنند.

وی با آرزوی رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان، صبر برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان این حادثه، افزود: خوشبختانه مانند گذشته در این بار هم شاهد همدلی و نوع دوستی ملت عزیزمان در کمک و یاری هموطنان بودیم که انسجام ملی و همدردی آحاد ملت ایران را نشان داد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: مراسم پیاده روی اربعین حسینی امسال بسیار باشکوه تر و با حضور تعداد بیشتری از زائران برگزار شد و انصافا باید از این مراسم تعبیر به حماسه کرد.

وی ادامه داد: حماسه ساز بزرگ مراسم اربعین حسینی مردم بودند و تمام امور با محوریت مردم هم در مسیر پیاده روی و هم خدمات رسانی انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به اجتماع بزرگ هندوها در کشور هندوستان، اظهار داشت: در دنیای معاصر بعد از اجتماع اربعین حسینی بزرگترین اجتماع انسانی هر سه سال یکبار در کشور هندوستان آن هم با جمعیت تقریبی 5 میلیون نفر برگزار می شود که قابل قیاس با جمعیت 25 میلیونی شرکت کنندگان هر سال اربعین حسینی نیست.

وی تاکید کرد: مراسم اربعین حسینی و خدمات و پذیرایی مردمی غیر قابل تصور در این مراسم، شبیه به یک معجزه است که به اراده الهی و با نام مقدس سیدالشهدا(ع) برگزار می شود.

امام جمعه بابل عشق به سیدالشهدا(ع) را محور اجتماع جهانی از کشورهای مختلف جهان بیان کرد و گفت: جاذبه مغنایسی امام حسین(ع) حرکت آفرین یک جریان بی نظیر در دنیای معاصر شد که تقویت ایمان در میان پیروان اهل بیت(ع) و عصبانیت و ناراحتی دشمن را فراهم آورد.

وی افزود: مراسم پیاده روی اربعین حسینی امید آفرین است و هیچ دستی به جز دست رحمت پروردگار متعال و عنایت امام زمان(عج) نمی تواند این چنین وحدت بی نظیر را در مراسم اربعین حسینی بیافریند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی مراسم اربعین حسینی را در کشور جنگ زده و با خطرهای تروریستی عراق را غیر قابل تحلیل برای بسیاری از مردم جهان دانست و تصریح کرد: خدمت بی منت و بدون چشمداشت در عرصه های مختلف از جمله پذیرایی، رفاهی و درمانی یک موضوع غیر قابل هضم برای بسیاری از افراد است که این خدمت توسط مردمی صورت می گیرد که خودشان بسیار محتاج و با امکانات کم در زندگی هستند.

وی با تقدیر از خادمان اربعین استان مازندران به ویژه دو موکب فعال در زمینه اسکان و پذیرایی در کنار درمان شهرستان بابل، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات متعدد خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) اجر و ثواب بسیاری را در دنیا و آخرت می آفریند و این خدمت به واسطه تعظیم شعائر به ویژه نمایش قدرت جهان اسلام و مکتب حسینی در ایام اربعین به زائران پیاده امام حسین(ع) یک ارزش و اعتباری بسیار بالاتری یافته است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان این مطلب که اربعین حسینی سبک تازه ای را در زندگی توام با مهر و محبت در جامعه اسلامی فراهم کرد، گفت: انسجام و وحدت به وجود آمده در مراسم اربعین حسینی موجب بازگرداندن هویت شیعه شده است.

وی تاکید کرد: باید اربعین حسینی را مقدمه ساز زندگی عصر ظهور و نزدیک شدن فرج امام زمان(عج) تفسیر کرد و همه ستادهای مردمی برای با شکوه برگزار کردن آن و زمینه حضور تعداد بیشتری از عاشقان سیدالشهدا(ع) تلاش کنند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات