۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۳۸۰۹۶
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتاب‌ تقویت کننده انگیزه و از ضروریات زندگی بشری است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کتاب‌ تقویت کننده انگیزه و از ضروریات زندگی بشری است، گفت: برای آن که فرهنگ کتاب خوانی رونق بگیرد لازم است روایت‌گری رسانه‌ها هنرمندانه‌تر صورت بپذیرد.
جوادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز آئین اختتامیه شانزدهیمن دوره جشنواره کتاب و رسانه که در موسسه خانه کتاب برگزار شد، گفت: روایتگری مهمترین نقش رسانه است.

وی افزود: رسانه‌های مختلف اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب اموری که ما نسبت به آنان غفلت داریم را در ذهن ما به تصویر می‌کشند.

جوادی با بیان اینکه کتاب‌ تقویت کننده انگیزه و از ضروریات زندگی بشری است، ابراز کرد: برای آن که فرهنگ کتاب خوانی رونق بگیرد لازم است روایت‌گری رسانه‌ها هنرمندانه‌تر صورت بپذیرد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشارکت خوب خبرنگاران در شانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته برآن شدیم تا بسیاری از مشکلات در حوزه نشر را کاهش دهیم.

وی مهمترین وظیفه رسانه را در حوزه کتاب نقد و بررسی آن بیان کرد و گفت: نقد با تخریب دو مقوله جدا از هم هستند و رسانه می‌تواند نقش مهمی در شکل دهی نقد کتاب داشته باشد چرا که نقد و بررسی وضع کتاب سبب ارتقای آن و جذب مخاطب می‌شود.

جوادی با بیان اینکه در معرفی کتاب باید به فرآیند تولید آن نیز که شامل چاپ، توزیع و ... می‌شود، توجه داشت، خاطر نشان کرد: رفع مشکلات حوزه نشر باید به صورت گام به گام انجام شود./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات