۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۱۰۳
آیت الله خاتمی:

کوتاه آمدن در برابر کفار خلاف شرع است

امام جمعه موقت تهران گفت: دکترین دفاعی اسلام بر بازدارندگی استوار است، بنابراین مسؤولان نظام اسلامی نباید حتی یک قدم در برابر دشمنان عقب بنشینند که این خلاف شرع است.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران سه شنبه شب در حسینیه ثارالله ارومیه با اشاره به ویژگی های جامعه اسلامی، گفت: به برکت خون شهدا نظامی اسلامی شکل گرفت و با مجاهده ۹۰ مجتهد تراز اول که بر کلمه کلمه قانون بحث کردند قانون اساسی کشور تدوین شد.

وی با بیان اینکه اگر چه این دو مورد برای اسلامی شدن جامعه ضرورت دارد اما کافی نیست، افزود: جامعه برای اسلامی شدن نیازمند توجه به سبک زندگی اسلامی است که رهبر انقلاب آن را طرح ریزی و بیان کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ۵ ویژگی جامعه اسلامی با توجه به آیه ۲۹ سوره فتح، ابراز داشت: اولین ویژگی جامعه اسلامی این است که نسبت به کفار بی تفاوت نیست و شدت در برابر کفار، نفوذ ناپذری و عقب ننشستن نسبت به آنها دارد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال برجام ۲ بود تا ایران اسلامی را در برابر دشمنان خلع سلاح کند، تصریح کرد: دکترین دفاعی اسلام بر بازدارندگی استوار است بنابراین مسؤولان نظام اسلامی نباید حتی یک قدم در برابر دشمنان عقب بنشینند که این خلاف شرع است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر حفظ اقتدار و تقویت بنیه دفاعی کشور، گفت: در فضایی که حکومت های گرگ صفت حضور دارند اگر ما قدرت دفاعی مستحکمی نداشته باشیم ما را تکه پاره خواهند کرد، اما متأسفانه عده ای در داخل قلم به دست جاده صاف کن دشمنان شده اند که این یک خیانت به کشور است.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی جامعه اسلامی رحمت و نرمی نسبت به دوستان و مؤمنان است، گفت: حوادث تلخ زلزله کرمانشاه قلب ایران را به درد آورد، اما در این شرایط دو رویداد تأسف بار در کشور رخ داد.

این مدرس درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لجن پراکنی یک عده در فضای مجازی که چرا به سوریه و میانمار کمک کرده اید، ابراز داشت: هر امری مقتضای خود را دارد چنانچه حکمت کمک به سوریه و عراق را در رمضان امسال و در جریان حمله به مجلس و مرقد امام راحل مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه اگر از سوریه و عراق حمایت نمی کردیم باید در همین ارومیه با داعش مقابله می کردیم، خاطرنشان کرد: آمده بودند تا مجلس و نمایندگان را در صحن علنی هدف قرار دهند که اگر آن شهید بزگوار در را نبسته بود فاجعه ای بزرگ رخ می داد.

آیت الله خاتمی با اشاره به رویداد تأسف بار دوم همزمان با زلزله اخیر، گفت: عده ای با نام کمک از زلزله زدگان حساب هایی را ایجاد کردند تا از این فرصت برای مال اندوزی به نفع خود بهره ببرند که اقدامی به واقعیت کلمه ناجوانمردانه است.

وی سومین رکن جامعه اسلامی را معنویت دانست و ابراز داشت: جامعه ای که در آن معنویت نباشد آن جامعه اسلامی نیست بلکه یک جامعه سکولار است، امروز هجمه دشمنان متوجه دینداری جوانان است، دشمن می خواهد این معنویت در جوانان ما نباشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما در انتظار ظهور خورشیدی هستیم که تمام تاریکی ها را پس بزند و نور ایمان را در جهان بتاباند، افزود: هدف نظام اسلامی توسعه دینی است که در پی آن توسعه صحیح سیاسی و اقتصادی نیز شکل خواهد گرفت.

وی رکن چهار جامعه اسلامی را جلب رضای الهی عنوان و تصریح کرد: اگر برای رضای الهی گام برداریم خدا نیز جامعه ما را یاری و نصرت خواهد کرد، امروز عنایات الهی را به چشم خود مشاهده می کنیم که همه این عنایات به برکت خون شهدا و شهید حججی ها است.

این مدرس درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر دیدیم که توطئه کردستان عراق که می خواستند یک اسرائیل جدیدی در منطقه ایجاد کنند به یک ماه نکشیده نقش بر آب شد و داعشی که داعیه حکومت شام و عراق را داشت نابود شد همه از عنایت الهی است.

وی با اشاره به ویژگی پنجم جامعه اسلامی، گفت: جامعه اسلامی ظاهری دین مدار دارد، اختلاس که هر ماه خبری از آن شنیده می شود برازنده چهره جامعه اسلامی نیست، امانت داری با سیمای جامعه اسلامی سازگار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هتاکی و دروغ پراکندی به محض ایجاد یک فضا با چهره دیندار جامعه سازگار نیست، بنابراین جامعه اسلامی در سیما و صورت نیز که نماد و سمبول آن است باید دیندار و اسلامی باشد./۸۵۴/۲۰۱/ح

ارسال نظرات