۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۵۳۸۱۱۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

فروتنی و دینداری عوامل اصلی محبوبیت انسان هستند

آیت الله سلیمانی عامل اصلی محبوبیت را فروتنی و دینداری دانست و گفت: اگر بنا است محبوبیتی پیدا کنیم باید دیندار و فروتن باشیم؛ چون می‌توانیم با این دو محبوبیت خود را بیشتر کنیم.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شب گذشته در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که در مهدیه شهدای گمنام شهرداری منطقه دو زاهدان برگزار شد گفت: همه انسان ها علاقمند هستند که محبوب دیگران باشند و در دل دیگران عزیز باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: هیچ انسانی نمی‌خواهد جایگاه خود را پایین بیاورد و برای این که به محبت دستیابی پیدا کند هر کاری می‌کند اما دستیابی به محبت کار آسانی نیست و اگر کسی به محبت و محبوبیتی رسید نگهداری آن سخت است.

وی با اشاره به اینکه محبت پایه‌ تشکیل زندگی است بیان کرد: در زندگی هایی که امروز صورت می‌گیرد هیچ زن و مردی با تنفر، همدیگر را نمی‌پذیرند و زندگی در چارچوب محبت شکل می‌گیرد.

آیت الله سلیمانی به بیان عوامل طلاق پرداخت و خاطرنشان کرد: در موضوع طلاق باید بگوییم یا نوع انتخاب درست نبوده و یا شیوه زندگی اشتباه بوده است؛ یکی دیگر از عوامل این است که زن و مرد، یکدیگر را از هم برتر بدانند.

امام جمعه زاهدان ابراز داشت: هیچ کس دوست ندارد محبوب خود را از خود جدا کند؛ محبت و محبوبیت  سرمایه همه آدم ها است؛ محبت مانند اکسیژن می‌ماند که به هر انسانی به آن احتیاج دارد؛ حتی احساسِ نداشتن محبوبیت ممکن است فرد را از خانواده دور کند.

وی دو عامل اصلی محبوبیت را فروتنی و دینداری دانست و گفت: اگر بنا است محبوبیتی پیدا کنیم باید دیندار و فروتن باشیم؛ چون می‌توانیم با این دو محبوبیت خود را بیشتر کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار داشت: فروتنی می‌تواند برای فرد محبت و محبوبیت ایجاد کند ولی فردی که خود را از همه برتر بداند نمی‌تواند در بین مردم محبت و محبوبیت داشته باشد./831/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات