۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۵۳۸۱۱۸
آیت الله سلیمانی:

بشر با وجود پیشرفت فراوان نمی‌تواند حیات را معنی کند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بشر با این همه پیشرفت هنوز معنی حیات را نمی‌داند گفت: بشریت حیات را حس و حرکت می‌داند؛ اما قرآن می‌گوید حیات و ممات را خداوند خلق کرده است.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر که شب گذشته در رضویه‌ زاهدان برگزار شد گفت: شیوه‌های چگونگی رفتار با افراد فرق می‌کند و با هر کس باید به شکل خاصی برخورد کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مورد انواع برخورد اظهار داشت: برخورد دل سوزانه با افراد مؤمن و برخورد مجادلانه با افراد لجباز مناسب است؛ چندین نمونه برخورد دیگر نیز وجود دارد و هر کدام برای افراد مختلف استفاده می‌شود.

وی به وجود دو نوع تفکر در دنیا اشاره و عنوان کرد: یک عده می‌گویند عالَم، صاحبی دانا به نام خداوند دارد و هر چه در عالم وجود دارد به برکت یک موجود مطلق به نام خداوند است؛ برخورد با این گروه باید دل سوزانه باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: گروه دیگر با یک تفکر متفاوت به نام مادیون مشهور هستند که طرز تفکر آن‌ها این گونه است که این عالم را عالم طبیعت و ماده می‌دانند؛ آنان معتقد هستند که همه چیز خود به خود ساخته شده و تصادفی بوده است‌؛ این گروه کسانی هستند که باید با آنان مجادلانه برخورد کرد.

وی با بیان اینکه بشر با این همه پیشرفت هنوز معنی حیات را نمی‌داند ابراز داشت: بشریت حیات را حس و حرکت می‌داند اما قرآن می‌گوید حیات و ممات را خداوند خلق کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بعد از شکل گیری اسلام، دانشمندان مادی خواستند حیات را با محوریت کره زمین فهم کنند، قصد دارند منکر خداوند شوند و می‌خواهند بگویند حیات از طریق طیبعت به وجود آمده است اما اگر تمام عالم دست به دست یکدیگر دهند نمی‌توانند حتی یک سلول را به وجود بیاورند./۸۳۱/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات