۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۱۶۷
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

نیاز شدید مردم زلزله زده به کمک های روحی و مواد غذایی

آیت الله محمدی‌عراقی با اشاره به نیاز شدید مردم زلزله زده به کمک های روحی و مواد غذایی حضور روحانیان در این مناطق را بسیار ارزشمند و دلگرم کننده خواند.
آیت الله محمدی عراقی

آیت الله محمود محمدی‌عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به زلزله دردناک برخی شهرها و روستاهای استان کرمانشاه، ابراز داشت: ‌واقعا فاجعه سنگینی است و مشکلات نیز قابل توجه است و با وجود کارهای زیادی که صورت گرفته هنوز مردم در مضیقه هستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره حضور روحانیان در مناطق زلزله زده عنوان داشت: این حضور از دو جهت مهم است، نخست از جهت روحی و معنوی و دوم از جهت مسائل شرعی و واقعا وضعیت بحرانی و غیر عادی است.

وی ادامه داد: جنازه های زیادی روی زمین وجود دارد که نیاز به کفن و دفن و نماز میت و همچنین غسل دارند و از این جهت حضور روحانیان در بعد مسائل شرعی نیز بسیار مؤثر و مفید است.

آیت الله محمدی‌عراقی با اشاره به تخریب بیشتر مناطق روستایی در دو شهرستان قصر شیرین و سرپل ذهاب یادآور شد: مرکز زلزله در نقطه مرزی بود به ویژه شهر «ازگله» که نیاز بسیار زیادی به کمک وجود دارد و با این که کمک های فروانی رسیده است ولی بین 30 تا 60 درصد خانه ها تخریب شده است.

وی عنوان داشت: به دلیل پس لرزه هایی که وجود دارد مردم نمی توانند زیر سقف بروند و بیرون منزل در هوای سرد هستند، برق و گاز و وسائل گرم کننده وجود ندارد و تنها وسیله گرم کننده پتو است، به همین جهت اگر چند ده هزار پتو هم بیاید باز هم کم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که کمک های مردم هرچه بیشتر به این مناطق گسیل بشود، خاطرنشان کرد: باید توزیع کالاها به تدریج مدیریت شود و کمک ها برسد، به ویژه در مناطق دورافتاده توجه بیشتر صورت بگیرد، چراکه هموطنان مرزنشین که رنج بیشتری در دوران جنگ تحمیلی کشیدند، در بمباران شدید دشمن بودند و شهدای زیادی داشتند الان هم بلای طبیعی زلزله وارد شده و در سختی بسیار زیادی هستند.

وی یادآور شد: لازم می دانم از توجه و عنایت خاص رهبر معظم انقلاب که این منطقه را خوب می شناسد و نسبت به گرفتاری های این مناطق آشنا هستند در نخستین ساعات زلزله با پیام آرامش بخش و تسلی بخش مایه دلگرمی مردم منطقه شدند و دستور دادند هیأتی از جانب ایشان ابلاغ شوند که ما نیز در هیأت حضور داشتیم.

آیت الله محمدی‌عراقی با بیان این که باید به مردم حق بدهیم که در ناراحتی زیادی باشند، خاطرنشان ساخت: فاجعه سنگین است، افرادی هستند که چند نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده اند و بچه های شیرخوار بدون چادر در دست پدر و مادر هستند، بنابراین هم به کمک های روحی و روانی و هم مسائل مادی و غذایی توجه بشود؛ حجم نیازها زیاد است و هرچه قدر مردم کمک کنند جا دارد./1330/ت302/ب1

ارسال نظرات