۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۳۸۱۸۸
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه:

همایش یاوران وقف در سربیشه برگزار می شود

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه از برگزاری همایش یاوران وقف در این شهرستان طی هفته وقف خبر داد.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، علی امینی نسب، رییس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۵۷۰ موقوفه در شهرستان سربیشه به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به وجود ۷۸۴ رقبه و هفت بقعه متبرکه در این شهرستان، بیان کرد: همچنین امسال جاری یک وقف جدید در شهرستان به ثبت رسیده است.

به گفته رییس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه در حال حاضر بالغ بر ۱۸۹ مسجد این شهرستان در سامانه به ثبت رسیده و در حال فعالیت هستند.

امینی نسب به برنامه های هفته وقف در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در طی این هفته ایستگاه  های «همه واقف باشیم» در تمامی بقاع و مهدیه این شهرستان برپا می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه «لبیک یا رسول الله» در آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون(س) یکی دیگر از برنامه های این هفته خواهد بود، عنوان داشت: در روز پنج شنبه ۲۵ آبان نیز زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس شهرستان سربیشه نواخته می شود و غبارروبی گلزار شهدای گمنام سربیشه با حضور مسؤولین انجام خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه همچنین از برگزاری همایش یاوران وقف در طی این هفته خبر داد و افزود: این همایش روز جمعه ۲۶ آبان با حضور تمامی روسای ادارات در دفتر امام جمعه سربیشه برگزار می شود.

امینی نسب ارائه گزارشی از عملکرد اداره اوقاف شهرستان سربیشه در نماز جمعه، برپای ایستگاه سلامت (ویزیت پزشک رایگان) و نمایشگاه همه واقف باشیم در حاشیه محل برگزاری نماز جمعه، برگزاری ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) در آستانه مقدس بی بی زینب خاتون(س) و مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، برگزاری نشست های صنفی با مربیان قرآنی در اداره اوقاف شهرستان، دیدار با خانواده معظم و نشست با فعالان اصناف و طلاب حوزه علمیه سربیشه را از دیگر برنامه های این هفته در سطح شهرستان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در این هفته دو باب سوئیت و دفتر و مرکز امور فرهنگی قرآنی در آستانه مبارکه بی بی زینب خاتون(س) سربیشه افتتاح می شود./۸۸۰/د103/ب1

ارسال نظرات