۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۳۸۲۰۲
امام جمعه بهشهر مطرح کرد؛

کمرنگ شدن معنویت و اخلاق، عامل سست شدن بنیان خانواده در غرب

امام جمعه بهشهر، مهم ترین دلیل سست شدن بنیان خانواده در دنیای غرب را کمرنگ شدن معنویت و اخلاق در جوامع غربی دانست و گفت: امروز در کشورهای اروپایی و آمریکایی اخلاق و معنویت به فراموش سپرده شده است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با هشدار نسبت به گسترش روز افزون آسیب های اجتماعی در جامعه، این آسیب ها را خطر جدی پیش روی خانواده های ایرانی دانست.

وی با بیان این که هدف اصلی دشمن از گسترش این آسیب های اجتماعی سست کردن بنیان خانواده در کشورمان است، افزود: خانواده در جامعه اسلامی محور بسیاری از مسائل مهم است به همین دلیل تلاش دشمن به حاشیه راندن خانواده ها است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که رسالت خانواده در جامعه اسلامی کاملاً مشخص است، خاطرنشان کرد: اما دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می کنند، سمت و سوی خانواده در ایران اسلامی را همگام با سیاست های انحرافی خود سوق دهند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که خانواده در جامعه ایرانی از یک قداست و جایگاه رفیعی برخوردار است، تصریح کرد: این در حالی است که امروز خانواده در غرب به دلیل سیاست های غلط سیاست مداران غربی، جایگاه خود را از دست داده و به پایین سطح ممکن تنزل پیدا کرده است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که خانواده در کشورمان بسترساز بسیاری از پیشرفت های فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر بنیان خانواده در کشورمان دچار تزلزل شود، جامعه اسلامی با مشکلات و آسیب های بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که دین و قوانین اسلامی مسیر حرکت خانواده را کاملاً مشخص کرده است، بیان داشت: اما امروز برنامه های دشمن خارج کردن خانواده از مسیر واقعی آن است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که خانواده در غرب معنای حقیقی خود را از دست داده و تنها به یک سمبل تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه بنیان شکل‌گیری جوامع پیشرفته و خاستگاه فرهنگ­ها، تمدن و تاریخ بوده است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که امروز این نهاد مهم اجتماعی در دنیای غرب هویت حقیقی خود را از دست داده است، تصریح کرد: بنیان خانواده در کشورهای غربی کاملاً سست و متزلزل است و این اتفاق به دلیل رویکرد غلط رهبران آنها در دهه های گذشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اسلام به خانواده هویت و کرامت بخشیده است، خاطرنشان کرد: امروز در دنیای اسلام خانواده از یک ارزش و کرامت خاصی برخوردار است که در هیچ جای جهان دیده نمی شود.

حجت الاسلام جباری مهم ترین دلیل سست شدن بنیان خانواده در دنیای غرب را کمرنگ شدن معنویت و اخلاق در جوامع غربی دانست و تصریح کرد: امروز در کشورهای اروپایی و آمریکایی اخلاق و معنویت به فراموش سپرده شده است.

امام جمعه بهشهر با بیان این که در دین مبین اسلام خانواده از یک محبوبیت خاصی برخوردار است، گفت: خانواده مهم ترین رکن تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان به شمار می رود که در صورت تضعیف آن، انسان هیچ گاه به آرامش حقیقی دست پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که ایجاد جامعه ای سالم و ایده آل با محوریت تعالیم دینی و اخلاقی یکی از کارکردهای مهم خانواده در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: خانواده عامل سلامت روانی، آرامش و رشد و شکوفایی در انسان است.

استاد حوزه علمیه مازندران از خانواده ها به عنوان کانون تربیت یاد کرد و با بیان این که سعادت و پیشرفت جامعه در گرو حفظ جایگاه حقیقی خانواده است، تصریح کرد: اگر خانواده در جامعه ای دچار تزلزل شود به طور حتم جامعه نیز مسیر انحراف را طی خواهد کرد.

امام جمعه بهشهر با بیان این که جامعه بدون نقش آفرینی خانواده نمی تواند به رشد و تعالی حقیقی دست پیدا کند، افزود: اگر امروز می بینیم دنیای غرب علیرغم همه پیشرفت های مادی که به دست آورده اما باز هم غرق در بحران های فرهنگی و اجتماعی به دلیل سست بودن جایگاه خانواده در این کشورها است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که پایه خانواده در جامعه اسلامی مستحکم است، گفت: اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر علیرغم همه دشمنی ها، تهدید ها و تحریم های بدخواهان اما امروز به پیشرفت های ارزشمندی در عرصه های مختلف دست پیدا کرده به دلیل بنیان مستحکم خانواده در کشورمان است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که یکی از مهم ترین اهداف غرب انحراف در مسیر خانواده های ایرانی است، تصریح کرد: دشمن این هدف شوم خود را با ترویج فرهنگ منحرف غربی در جامعه ایرانی دنبال می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در تلاش است هویت دینی را در جامعه اسلامی کمرنگ کند، خاطرنشان کرد: دشمن جوهره دینی این ملت را سد محکمی در برابر توطئه ها و نقشه های خود می دانند و به همین منظور می کوشند تا تنها پوسته دین در این کشور باقی بماند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با تأکید براین که رشد و تعالی جامعه اسلامی در گرو حفظ و گسترش مبانی دینی و ارزشی در جامعه است، تصریح کرد: تا زمانی که معارف دینی در،  بخش های مختلف این کشور گسترانیده شده، دشمن هیچ گاه به اهداف خود دست پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که دین عامل رشد و تعالی جامعه است، افزود: کسانی که دین را عامل عقب ماندگی و بدبختی ملت ها می دانستند امروز در برابر پیشرفت های خیره کننده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سکوت اختیار کرده اند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که تا زمانی که آموزه های دینی در بنیان خانواده ها از جایگاه مناسبی برخوردار است هیچ راهی برای نفوذ دشمن وجود ندارد، گفت: دشمن زمانی که ببیند که ارزش های دینی در این جامعه کمرنگ شده به سوی جامعه اسلامی هجوم می آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز خانواده های ایرانی در معرض تهدیدهای خطرناکی قرار گرفته اند که باید هوشیار بود، افزود: حرکت خزنده آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه برای خدشه دار کردن بنیان خانواده ها بسیار خطرناک است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با بیان این که دین مبین اسلام مسیر سعادت و رستگاری را به بشریت نشان داده است، خاطرنشان کرد: بشریت برای برون رفت از بحران هایی که امروز با آن مواجه است تنها یک راه دارد و آن هم بهره گیری از معارف الهی و نزدیک شدن اخلاق و معنویت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سبک زندگی و نوع زیست جامعه ما باید بر مبنای ارزش های دینی باشد، تصریح کرد: متأسفانه امروز بخش مهمی از جامعه ما الگوی زندگی غربی را مبنای خود قرار می دهند که بسیار اشتباه است.

وی با بیان این که اگر امروز به دنبال پیوند های سالم خانوادگی هستیم باید سبک زندگی ما دینی و قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: نباید الگویی که امروز در غرب شکست خورده و عامل بسیاری از بحران های فرهنگی در دنیای غرب است را الگوی خود قرار دهیم./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات