۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۳۸۲۷۵
در آستانه ۲۸ صفر صورت گرفت؛

اعزام کاروان زیارتی روحانیان اهل سنت خراسان شمالی به مشهد

در آستانه بیست و هشتم صفر و سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام رضا (ع) کاروان زیارتی طلاب و روحانیان اهل سنت خراسان شمالی با بدرقه مسؤولان عازم مشهد مقدس شد.
مراسم بدرقه کاروان زیارتی اهل سنت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز در آستانه فرارسیدن بیست و هشتم صفر، سالگرد رحلت رسول گرامی اسلام و شهادت امام رضا (ع)، کاروان زیارتی طلاب و روحانیان اهل سنت خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام شدند.

در مراسم بدرقه این کاروان 80 نفره که با حضور مسؤولان فرهنگی و مذهبی استان برگزار شد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در بین اعمال مستحبی هیچ عملی مانند زیارت ائمه معصومین و پیامبر اکرم تأکید نشده است، گفت: زیارت حاوی نکات متعدد اعتقادی است که در آن اعتقاد به توحید و وحدانیت خداوند، امر نبوت و امامت هم مطرح است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی افزود: در مورد زیارت امام رضا (ع) هم در منابع اهل سنت و شیعه روایات بسیاری وارد شده است.

وی ادامه داد: ازجمله حاکم نیشابوری طبق حدیثی از پیامبر اکرم که فرموده: به‌زودی پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد و هر کس مزارش را زیارت کند گناهانی که در گذشته جزء اعمال او بوده است، خداوند آنها را محو و گرفتاری او را برطرف خواهد کرد.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در سایر منابع با عبارت‌های متفاوت ولی مضمون واحد تعابیر مختلفی نسبت به زیارت مرقد مطهر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) وارد شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: ازاین‌رو ما در جمع شما حاضر شدیم تا کار خیر و نیک شما را ارج نهاده و آرزوی سفر پر خیر و برکت را از خداوند متعال برای شما مسئلت کنیم.

گفتنی است، تعداد ۸۰ نفر از طلاب و علمای اهل سنت استان خراسان شمالی عازم مشهد مقدس شدند، برنامه‌های ویژه فرهنگی و زیارتی در حرم مطهر امام رضا (ع) در نظر گرفته شده که در این برنامه‌ها از علما و طلاب اهل سنت کشور دعوت به عمل است./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات