۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۳۸۲۸۲
هم‌زمان با سالگرد رحلت حضرت محمد برگزار می‌شود؛

قرائت زیارت از بعید پیامبر اسلام در مصلا و مساجد شیروان

امام جمعه موقت شیروان از قرائت زیارت پیامبر اسلام (ص) در مصلای شیروان خبر داد و گفت: زیارت از بعید رسول گرامی اسلام هم‌زمان با بیست و هشتم صفر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.
حضرت محمد

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، امام جمعه موقت شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: طی نشستی با روحانیان مستقر و مسؤولان هیئات مذهبی و شورای هیئات مذهبی و مسؤول کانون مداحان ترتیبی اتخاذ شد تا قرائت زیارت رسول اکرم (ص) در روز وفات آن حضرت از سوی روحانیان و مداحان شیروانی در مصلای شهرستان برگزار شود.

وی با بیان اینکه مراسم محوری این آیین در مصلای جمعه شیروان خواهد بود گفت: حضور تشکل‌های دینی و مردمی، اصناف و بازاریان و گروه‌های مختلف مردم بر شکوه این مراسم می‌افزاید.

حجت‌الاسلام عزیزی گفت: به‌منظور ایجاد فضای معنوی در مساجد و هیئات مذهبی شهرستان، زیارت رسول اکرم (ص) از دور در مساجد روستاها، مراکز فرهنگی و مذهبی و حسینیه‌ها قرائت خواهد شد.

وی افزود: طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده زیارت حضرت محمد (ص) بعد از ظهر بیست و ششم آبان مصادف با بیست و هشتم صفر برگزار خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌های دهه آخر صفر شهرستان شیروان

حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه با اشاره به ویژه‌برنامه‌های دهه آخر صفر در شهرستان شیروان، برگزاری مراسم پرفیض زیارت پیامبر اکرم (ص) از راه دور و دعای روح‌بخش ندبه و حرکت دسته عزاداری و دسته روی هیئات مذهبی به سمت مصلای شیروان و حضور پرشکوه هیئات مذهبی در نماز را ویژه‌برنامه‌های بیست و هشتم صفر، سالروز رحلت جان‌سوز نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد.

وی ادامه داد: به مناسبت ۳۰ صفر سالروز شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) نیز حرکت دسته عزاداری و سخنرانی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مساجد و حسینیه‌های شهرستان شیروان صورت می‌گیرد./9314/ت302/ب2

ارسال نظرات